Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows Vista problem

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg googlet lidt rundt, og søgt om jeg kunne finde en løsning på mit problem, uden held.

Der sidder jo så mange gode, kloge, hjælpsomme hoveder herinde, så nu forsøger jeg at spørge jer.Wink

Når jeg skal oploade et billede på nettet, f.eks min avator her, så genstarter Explorer....pi*** irreterende.Angry

Et andet Vista problem er, hvis jeg indsætter et link på mail, og jeg selv klikker på det så åbner mappen dokumenter..?

Håber nogen har en mulig løsning, da jeg desværre ikke er den store nørd..Smile

Mange Hilsner Malene

Messearrangør Søby Promotion

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:28

Yes ... der er en meget god løsning. Ring til Microsoft, beskriv problemet og brok dig over det. Herefter giver de dig en gratis nedgradering til Windows XP. :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38

mcsolutions:

Yes ... der er en meget god løsning. Ring til Microsoft, beskriv problemet og brok dig over det. Herefter giver de dig en gratis nedgradering til Windows XP. :) 

Tror desværre jeg næsten vil give Mikkel ret. Vista køre MEGET dårligt, desværre. Jeg har selv lige udskiftet vista med Linux (www.opensuse.org).
Min "Nye" computer (fra december), som er rimelig kræftig kunne godt låse op til flere gange om dagen, hvor jeg kun havde valget at genstarte. Diverse programmer gik ned i utide, som det passede vista.

Desværre ingen gode råd til Vista at hente fra mig.

Håber du finder en god løsning. Hvis du får løst problemet i Vista, lytter jeg gerneWink
Fortsat god dag.

Alternativt kan du hente en anden browser. Fx Mozilla Firefox. Besøg www.mozilla.org 

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:49

Hej Malene,

Meget sært problem du har med din Windows Vista. Det er dog ikke sikkert at det skyldes Vista i sig selv, ofte kan det også skyldes dårligt skrevede 3. parts programmer. Kører du med antivirus på din maskine? Hvis ja, fra hvilken producent? Anti-virus software ligger sig i dvale i computerens hukommelse og scanner filerne der tilhører de programmer man starter, for virus. En god gerning - men desværre er ikke alle antivirusprogrammer skrevet lige godt, så jeg vil opfordre dig til at prøve at slå den fra, mens du prøver at uploade en avatar her til amino.

Hvis problemet fortsætter, må du gerne prøve at skrive igen, så har jeg løsning 2.

Dit linkproblem tror jeg skyldes at du konstruerer linket forkert, så vil dit mailprogram nemlig forsøge at hente noget på din egen harddisk, og der er standardmappen dokumentmappen, husk hvis du linker ud til noget på nettet i din mail, så sæt http:// foran det link du skriver.

Håber det hjælper :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:58
http://www.vistaguide.dk/

Brug deres tutorials til at slå alt det nye automatisk pjat af i vista - Så får du et OS der næsten er helt brugbart ;)

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:27

Hej Simon

Tak for din hjælp, den med antivirus programmet, havde jeg faktisk selv lige luret Wink men rart at få det bekræftet.

Jeg har forsøgt at skrive http:// foran linkne og det virker sørme også, men det er da irreterende at skulle gøre det, det sker nemlig også når jeg modtager link, men det er da til at overse.

Tak for hjælpen

Mange Hilsner Malene

Messearrangør Søby Promotion

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Jul 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:09

Fint du fik det løst.Jeg må lige lægge det her ind så folk ikke skræmmes af fordomme og uvidenhed som selv var skeptisk overfor vista.Kan jeg sige at det har det ekstra xp ikke har.

Og er der et problem kommer det med løsning måske ikke lige med det samme.hvor imod xp har mangler og får du først problem på xp så kræver det langt mere for få det løst.

Når først man har fået indstalleret driver så kører det.Og det var kun start man skulle hente driver på alt.

Så fatter slet ikke den negative omtale af vista/men som jeg selv at forblive ved det vi kender er mest trygt?Måske.Left Hug

www.grcbyg2tal.dk

Ps:Er der nogen der har forstand snap shot!-Og hvor koden skal sættes ind kan ikke finde html og body når går ind på cms system.

GRC
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 18:31

Jeg siger det samme som Mikkel... Windows Vista er pt. noget L.O.R.T i forhold til Windows XP, det bedste du kan gøre er at ringe til ms og bede om en nedgraderings cd til windows XP. [:'(]

Windows Vista er stadig ikke et "færdigt (stabilt) produkt" selv Bill Gates indrømmede for nogle uger siden at Vista ikke er det produkt som han er mest stolt af...

Han fik spørgsmålet og svarede at vend tilbage til mig om 5 år så skal jeg give dig svaret...

ANyway det bedte man kan gøre lige nu er at holde sig til XP indtil Vista bliver et "modent" produkt - det er det ikke endnu og alle som prøver Vista pt. risikerer at blive prøveklude.

NB!: Mht. til dem der skriver om fordomme - det er ikke korrekt - der er mange problemr med Vista endnu og kommer først at blive løst når de første service packs udkommer.  

Håber det ordner sig for dig. 

Mvh.whatever

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:43

Nye version af XP snart ude... Det er en super nice version. Har testet en del på den..Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

Jeg kan seriøst anbefale OpenSUSE 10.3
Man savner næsten helt at tingene skal låse eller gå ned.. ;-)
Efter omkring 3 uger på klient delen af Linux, kan jeg ikke forstå at jeg har vil bruge 12-13 år på WindowsStick out tongue

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)