Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om udbetaling af kørselsgodgørelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har et dumt spørgsmål.. Har oprettet et selskab.. Jeg har råd til, at udbetale mindre løn til mig selv (ca. 7000 kr i mdr) Jeg kører en ret meget rundt til kunderne, så får brugt en del kilometerpenge med egen privat bil.

Spørgsmål er så.. Det jeg skal sætte ind som skattefri kilometergodtgørelse til mig selv som ejer/direktør, er det en udgift firmaet selv skal stå for med jeg tjener fra kunderne, eller kommer pengene direkte fra skat når det er skattefri og til ejeren? (da der skal laves kørebog og det er efter statens takster)

For har ikke penge i firmaet pt. til at også at betale kilometerpenge med alt det jeg har kørt. - Der er ikke penge nok i firmaet til både løn og kilometerpenge, hvis jeg selv skal stå for skattefri kørselsgodtgørelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

De kommer fra firmaet. Værdien er skatte% af beløbet og ikke det hele OG du må ikke tage kørselsgodtgørelse i et selskab (modsat personlig virksomhed) hvis ikke du har en helt reel løn. 7000 i løn vil nok giver OK til en vis kørselsgodtgørelse men ikke til noget voldsomt da det jo i alle fald ikke kan ses som reel løn fuld tid men måske noget med, at du kan køre en del trods alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)