|
Hej Aminoer Jeg står med et bogførings problem omkring import af vare uden for EU. Jeg købte tilbage i september nogle vare fra AliExpress som jeg nu efterfølgende alle har modtaget. Da jeg bestilte varerne fik jeg så ikke lige skrevet mit CVR nummer på ved bestilling men kun mit firma navn. Mit spørgsmål er så om man bliver opkrævet en importmoms fra skat eller om det kun er noget man "bare" bogføre i sit regnskab? Jeg har nemlig ikke fået noget at vide omkring mit køb fra skat, men tænker så måske det kunne være pga. det manglende CVR-nr. og i det tilfælde hvad gør man så lige? Det skal lige siges at de varer jeg har købt har maks. haft en samlet pris på under 200,- kr. så jeg vil jo ikke blive opkrævet told, men kun moms. |
Du skal jo sørge for korrekt fortoldning - det er din pligt - men beløbet kan jo være så lille at der ikke er told men hvis man importerer som CVR så vil man jo normalt skulle bogføre importmomsen uden det er en omkostning. Er du ikke opkrævet noget her så lad det være men bogfør importmoms og sørg for CVR (og i høj grad importregistrering) næste gang
vh John H
Bliv gratis medlem