Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejledning til en ung knægt angående regnskab :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 17
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg er en 16-årige knægt som går med en iværksætter i maven, og er i fuld fire spring med at starte et lille udlejningsfirma med fest udstyr... Man skal jo starte et sted :) Men, jeg har et lille problem. Jeg opretter et IVS, momsregistreret eller ej, ved jeg ikke endnu, men jeg kan overhovedet ikke gennemskue alt det der skal ske med hensyn til bogføring og indberetning til skat, jeg aner ikke hvor jeg skal starte fra. Jeg er ellers rigtig skarp til matematik, og arbejder grundigt generelt på alt indtil jeg forstår tingene uanset hvad det kræver. Derfor vil jeg også gerne sparer så mange skillinger som muligt, derfor gider jeg heller ikke rigtigt at have en revisor, bogholdere eller bruge et regnskabs program overhovedet. Hvis jeg skulle købe mig til alt det, så vil min gevinst blive spist, og så er der kun meget lidt tilbage.

Så hjælp mig, please. Hvilke ting skal jeg overholde, hvad skal jeg indberette på min selvangivelse, årsrapport osv...? Lav praktisk, I know :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at starte med viden om, at du slet ikke må drive virksomhed som 16 årig, uden dispensation fra statsamtet. Med dispensation kan du få OK til personlig virksomhed men aldrig til IVS.
IVS kræver at en over 18 stifter og forsætter som direktør og du så køber selskabet som ejer - Regn med faste omkostninger over 10.000 kr per år meget let og besvær med bank med IVS og ejer under 18.

Det du MÅ er at lave ydelser for firmaer - ganske som unge der slår græs eller ordner ting på kontor 

Når du en gang driver virksomhed .- med eller uden CVR nr så fører du regnskab (og det kan du ikke gøre uden problem idag uden regnskabsprogram) og indtægter minus fradragsberettigede udgifter (ikke alt kan trækkes fra) er dit overskud som du sammen med en række andre oplysninger bruger til skat

Jeg har lavet 3 links som du finder i dette ENE link. Det ene om at få dispensation som 16 årig, det næste om hvorfor det ikke går uden og det tredie om at få en over 18 til at stifte IVS og sælge til en under 18 http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 17
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jer godt klar over, jeg skulle måske have tilføjet at ejeren/stifter bliver min papfar mens jeg kommer til at have en ejerandel på 50%, og drive det.
Så det foregår på lige vilkår som med jer alle andre... Så hvordan foregår alt det der med revision og bogføring, vil jeg meget gerne vide :) 
Tusind tak for dit svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

IværksætterAnders:

Det er jer godt klar over, jeg skulle måske have tilføjet at ejeren/stifter bliver min papfar mens jeg kommer til at have en ejerandel på 50%, og drive det.
Så det foregår på lige vilkår som med jer alle andre... Så hvordan foregår alt det der med revision og bogføring, vil jeg meget gerne vide :) 
Tusind tak for dit svar :)

Det kan du nok ikke forvente at få dækket her  Du er nødt til at finde ud af bogføring og regnskab så du ikke bringer papfar i vanskelighder  til konkurs eller andet
Det er enklest hvis du og papfår for en online bogholder ind og bruger et regnskabsproigram

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 17
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du så, at hvis vi vælger et program som Dinero, at vi selv kunne stå for regnskab, indberetning og bogføring?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

IværksætterAnders:

Tror du så, at hvis vi vælger et program som Dinero, at vi selv kunne stå for regnskab, indberetning og bogføring?

som IVS og som du spørger ? Ja daglig bogføring men jeg tror ikke I får årsrapport korrekt 

Om IVS se til at opfylde disse 12 da I ellers let får tvanglukning som alt alt for mange og bod http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html men ja jeg tror Dinero i PLUS version (den betalte) vil dække jer bedre end så meget andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)