Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adm direktør

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Min kone vil have ansatte mig som Adm direktør i hendes Aps (hun ejer Aps 100% + er direktør). 

Er det tilladt at være adm. direktør i ægtefælles ApS?

Er det tilladt at være adm direktør med udenlandsk adresse i dk (vi bor i bunkeflo)? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27

Ja til begge dele - der kan være dagpengeårsager mm til at det ikke altid er klogt men det er lovligt at være direktør i hustrus ApS og jeg mener bestemt også man må bo i udlandet (og være udlænding) og direktør samtidigt i dansk ApS. Jeg var i alle fald en årrække adm. dir i svensk børsnoteret koncern med DK adresse for mig selv - så eneste skulle være om der er noget med EU og uden for  Det kan andre sikkert sige men Bunkeflo er vel i Sverige og så kan jeg intet problem se

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:55

Cookie - John Hannover:

Ja til begge dele - der kan være dagpengeårsager mm til at det ikke altid er klogt men det er lovligt at være direktør i hustrus ApS og jeg mener bestemt også man må bo i udlandet (og være udlænding) og direktør samtidigt i dansk ApS. Jeg var i alle fald en årrække adm. dir i svensk børsnoteret koncern med DK adresse for mig selv - så eneste skulle være om der er noget med EU og uden for  Det kan andre sikkert sige men Bunkeflo er vel i Sverige og så kan jeg intet problem se

vh John Hannover

Der vil være nogle områder, som i bør få afklaret. Herunder fx. - Bor i også i Sverige, går jeg ud fra i ligeledes afregner løn efter alle kunstens regler i Sverige. Hertil kan så være en udfordring mht. social sikring, når i rejser til DK. Der bør indhentes og medbringes en A1 attest hver gang. Tilsvarende er gældende hvis i bor i DK og rejser til Sverige for at drive virksomheden. Dette er gældende på enhver rejse (kort som lang) indenfor EU og er det rene administrative galimatias.

- Er selskabet registreret med adresse i DK eller Sverige og hvor bedrives aktiviteterne? I skal være sikre på hvor selskabet er skattepligtigt til.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)