Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan håndteres reklamtions retten rigtigt

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har købt en Lenova maskine for lille års tid siden og har været meget glad for den. For 10 dagen siden gik den i sort. Jeg fandt alle papirer frem og pakkede maskinen i den originale kasse, og kørte ned til forhandleren hvor jeg havde købt den. Fik en kvittering på at de havde modtaget maskinen.

Efter et par dage skriver de at de ikke kunne lave fejlen, det var formentligt bundkortet som skulle skiftes - så de havde sendt den til Leonovas værksted.

Da jeg efter igen nogle dage spørger hvordan når jeg kan forvente maskinen tilbage, siger de at jeg godt kan regne med 3 uger.

Er det OK, at jeg er uden maskine i 3 uger?

Jeg er ikke sur, men bare forbløffet over at det er sådan det fungerer. Jeg har en anden maskine så det går nok, men tænker at hvis det var min eneste maskine, så var jeg lidt ilde stillet.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er den købt som privat kunde eller B2B ?

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Den e købt som privat kunde

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Så se hvad forbrugerrådet skriver om reparations hastighed.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt ok at vente 3 uger. 

3 ugers ventetid er normal tid på en reparation som ikke kan blive lavet hos forhandler. 

Jeg ved ikke lige hvor Lenovo har deres værksted, men da jeg selv solgte hardware så skulle ting ofte til tyskland, og der var 14 dage ventetid kun på forsendelse.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som altid med dig Ravn, så læser du halvdelen af hvad der står og svarer på det i stedet for hele svaret. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg:
Som altid med dig Ravn, så læser du halvdelen af hvad der står og svarer på det i stedet for hele svaret. 

Nåhhh lille ven da - hvad med du svare på det jeg sprøger om, frem for at komme med et latterligt angreb!  Hvad er det jeg ikke læser?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Hvordan kommer du frem til den konklusion?

Jamen, kommer du ikke også selv frem til den konklusion ud fra det link, du satte ind, og hvor der står:

"Som udgangspunkt er ”rimelig tid” nogle få uger, men sælger har i nogle tilfælde ret til at bruge længere tid."?

Det gjorde jeg da i hvert fald. Jeg har været udsat for 2-5 uger flere gange, så jeg troede nok også, at det var helt almindeligt... Er jeg forkert på den?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Jamen, kommer du ikke også selv frem til den konklusion ud fra det link,

Der fremgår da tydeligt af linket at "rimelig tid" afhænger af mange faktorer!  5 uger kan man da ikke kalde rimelig tid eller få uger.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)