I øjeblikket køre jeg med gratis fragt, men har overvejet at kunden selv
betaler fragten.
Jeg frygter måske at kunderne vælger et andet sted og handle hvis jeg
indfører det?
Mange af mine ordrer ligger omkring 100-300kr, så 70kr oveni ser måske ikke
så godt ud for kunden.
Er det dumt og indføre et "administration gebyr" i stedet for, og
stadig køre med gratis levering?
Jeg har hørt noget om at man kan få en aftale med postdanmark, så alle
erhvervs pakker kan jeg trække momsen fra, og man kan sende billigere men kan
ikke finde noget på deres hjemmeside?
Jeg tror ikke du skræmmer kunderne væk ved at lade dem betale for fragten - En med-amino har også grublet over det spørgsmål, men tog konsekvensen og hun har ikke oplevet fald i omsætningen - tværtimod!
Men hvis du begynder at indføre gebyrer, ja så tror jeg først kunderne smutter - Gebyr er sådan et grimt ord, hellere lade dem betale for porto, men du kan måske vælge at betale noget af portoen? Så du kun lader dem betale 2/3 af portoen?
Prøv at ring til Post Danmark og hør om de kan tilbyde dig noget...
Hvis jeg var dig!, ville jeg ringe til Post Danmark i morgen. Og få dig en konsulent og så kan du få priserne ned på hhv. 54 kr. for 1 kg, og 57 kr. for 5 kg., et opklad allerede en besparelse på 13 eller 16 kr pr forsendelse.
Men ellers kan du også tage springet at fortælle dine kunder at hvis de for leveret deres pakke på deres arbejdsplads. Kan de blive leveret mellem ca. 25-40 kr. + moms, og her hvor du så sender fra virksomhed til virksomged, kan du trække momsen fra.
Så længde kunder bare skriver deres arbejdsplads adresse, så er det en erhvervspakke, for det med at skrive ex. ApS eller A/S, eller et firmanavn til privat adressen, er ikke alt tid det smarteste.
Så kunden skriver bare firma adressen, og att: ex. Lars Larsen.