Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS, konkurs eller tvangsopløsing?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har et lille spisested, jeg desværre må lukke da det ikke løber rundt (al drift osv. er stoppet). Jeg står i den situation at jeg havde 3 ansatte, som jeg ikke har kunnet give løn. De vil gerne gå til lønmodtagernes garantifond, men det kan de først når selskabet officielt er konkurs, som jeg forstår det.

Jeg står i en svær situation, hvor jeg ikke har de 750 kr til at melde det konkurs, og jeg tænker derfor i stedet at få det tvangsopløst ved at fjerne mig som direktør, så der ikke er nogen direktører i selskabet.

I den forbindelse vil jeg så gerne høre jer om hvor lang tid, jeg skal regne med, at der går fra jeg fjerner mig som direktør til selskabet er konkurs, da jeg gerne vil hjælpe mine tidligere ansatte med at få erstatning hurtigst muligt. Og er der nogle konsekvenser for mig, jeg skal tage med i betragtning?

Med venlig hilsen

Joakim 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

du vil givet få en reminder om manglende direktør - og når du gør klart, at der ikke anmeldes en ny, sendes den til skifteretten for opløsning. Det vil der ofte gå 2-3 uger med at få den sendt frem til mindst-  og så kan der gå flere måneder i skrifteretten før hele sagen er færdig og selskabet opløst

Om LG vil acceptere det at den ligger til tvangsopløsning som OK til at udbetale den manglende løn må de undersøge

for dig er der ikke andet konsekvens, ud over mistet kapital - som du har fradrag for som tab på aktieindkomst, forudsat du ikke i forhold til kreditorer eller skat på egen løn har optrådt groft uforsvarligt og - der skal en del til + naturligvis at du fremover vil kunne fremsøges med tvangslukket selskab

Konkurs kræver sikkerhedsstillelse og mig bekendt 40.000 MEN der kan være nogle regler der gør, at det IKKE kræves netop når det er af hensyn til lukning med medarbejdere, det må du undersøge. Skulle det være et gebyr på 750 kr må du nok dykke dybt i lommen og finde dem

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)