Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af fri telefon

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kan man købe en mobil gennem et enkeltmandsfirma uden at blive beskattet af fri telefon hvis man bare kører mobilabonnementet privat.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for hjælpen

Det kan vel så først betale sig at betale skat af fri telefon såfremt at man køber telefon, cpu, ipad samt abonnement for over 3000 kr årligt, er det korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

telefon omkostninger samlet skal være  for 2018  2800 kr for ikke momsregistreret og ca 2525 for momsregistrerede som kan tage del af momsen som momsfradrag (skal deles da den formodes brugt privat i sagens natur)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.

Jeg har købt en telefon til 6000 kr. og en til 1000 kr. og skal have en mere til 1500 kr. 

Så jeg køber telefoner for 8.500 kr her i November. Her ud over har jeg købt en computer i starten af året til 8000 kr. som jeg afdrager på. 

Telefon + cpu bliver kun brugt til erhverv da jeg også har cpu/telefon privat. 

Gør det en forskel at jeg afdrager på tlf + cpu (privat) hvorfor det ikke er betalt på en gang. 

Jeg har 3 telefonabonnementer. 1 til mig selv og 2 til ansatte (kun benyttes til erhverv som ekstra telefon).

Alle ovenstående udgifter er købt fra privat konto.

Som jeg forstår det vil det være en god ide for mig at trække alle udgifter fra og betale skat af fri telefon? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det lyder som god ide med skat af fri telefon. Uanset du har telefon privat kan du risikere at skat vil have momsen delt - men betaler du et privat abonnement ved siden af (og ikke bare taletid) så synes jeg du har godt abonnement

Computer har intet med fri telefon at gøre - og har du den hjemme skal du regne med delt moms da skat næppe tror på du ikke bruger den privat (samme sag, mange har en gammel ubrugelig)

Uanset dit antal telefoner betaler du kun skat af en = d 2700 / 12 (per måned) for 2017 og 2800 for hele 2018

Du selv komme ikke som ejer uden om skat af fri telefon men måske dine ansatte kan, hvis de skriver tro og love erklæring om ikke at bruge den privat og du kontrollerer det - ellers og generelt, skal du angive fri telefon for dem

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere både haft firma og privattelefon og har her kunne reducere værdien af firmatelefon med privattelefonens forbrug.

Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan foregår det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

sirene:

Jeg har tidligere både haft firma og privattelefon og har her kunne reducere værdien af firmatelefon med privattelefonens forbrug.

lyder som gammel sag desværre - men minder jo om at hvis man har skat af fri bil - OG så betaler privat til arbejdsgiveren for et eller andet - benzin - så kan man trække det fra skatten som jeg husker det - men jeg husker ikke tilfælde hvor man - ved f.eks .privat at betale en del af en telefonregning kan trække noget fra skatten - blandt andet fordi den jo ligger på både købet af telefonen og brugen - og så kunne man jo altid bare betale brug selv, men trække hele telefonen fra, og den ville aldrig gå

Jeg tror reglen er utroligt enkelt i dag-  skat 2700/2800 så snart bare nogen som helst del af en telefon betales - køb af den - abonnement - eller andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)