Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af smartphone.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. Er lige nysgerrig om man kan trække momsen fra en smartphone, man køber PRIVAT i sit eget navn - - brugt/ny

Da jeg har fået af vide man ikke kan det, så ville jeg lige spørger herinde for en sikkerhedsskyld.

Har lige oprettet mig som bruger herinde, da jeg blev en hel del klogere på hvad det vil sige og være selvstændig.

God weekend.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver ikke, om du overhovedet er momsregistreret, ellers kan du ikke trække moms fra for noget som helst :-)

Og det kan du heller ikke for en brugt telefon.

Ja, i princippet kan du godt trække moms (og få fradrag) for en ny telefon, du har købt til dit firma, selv om du har købt den i eget navn. Jeg går ud fra, at det skulle være for at "snyde" med garantireglerne, ellers ser jeg da ingen fordel i at købe den privat?

Hvis du får fradrag af nogen art for din telefon bliver du beskattet af 2700 for fri telefon.

Og et godt Amino-råd. Stol aldrig kun på én udtalelse her inde (i hvert fald ikke før du har lært, hvem der ved noget), men vent, til du har fået flere svar.

Og vedrørende skat/fradrag vil det altid være en god ide at spørge skal direkte for at få korrekt svar. De er der for det samme.

Tilmeldt 18. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er lige begyndt med at rode mig ud i det med skat og moms osv 😁 så derfor ved jeg intet.
Men jeg er momsregistreret.
Og det der er med at købe den privat, er at jeg skal betale 3000 kr depositum ved at købe den over mit firma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sker nok ikke noget skattemæssigt ved at regningen for telefonen er til dig privat - men du snyder jo sælger rent faktisk - 

Du skal så lægge 2.800 kr til din indtægt for 2018 og du kan så trække del af momsen fra - ofte tager man 50% - da du jo bruger aktivet både til firma og privat. 

Du skal så stadigt selv betale telefonen så din årlige omkostning - også fremover (du har skatten indtil du kan bevise telefonen er udgået ved salg eller afleveret som gået i stykker - skat er skarpe med ikke at godkende den bare lige forsvandt) på omkring 2600 kr (lidt mindre end de 2800 grundet momsfordel)

Det er ikke sikkert det betaler sig for dig når du ser det over nogle år

Generelt set skal du sørge for at det er dit firmanavn der står på større anskaffelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)