Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Print af label/etiketter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står og skal have lavet labels, eller etiketter om i vil - til en mindre glasflaske. Målene er ca 45 mm i højden og 90 mm i bredden. 

Krav:
Skal være selvklæbende på bagsiden.
God kvalitet (Tekst og farver er til stede).
Gerne på rulle, men ark kan også gå an. Uanset hvad, skal de være lige til at pille af og klister på.

Etiketterne skal stå skarpt og pæne i farverne, og derfor mit spørgsmål til jer er:

Kan man få en label/etiket printer til en nogenlunde penge, som kan leve op til de krav.
Eller skal man søge professionel hjælp?

Mvh.

Christian

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

God weekend:

Hej Amino

Jeg står og skal have lavet labels, eller etiketter om i vil - til en mindre glasflaske. Målene er ca 45 mm i højden og 90 mm i bredden. 

Krav:
Skal være selvklæbende på bagsiden.
God kvalitet (Tekst og farver er til stede).
Gerne på rulle, men ark kan også gå an. Uanset hvad, skal de være lige til at pille af og klister på.

Etiketterne skal stå skarpt og pæne i farverne, og derfor mit spørgsmål til jer er:

Kan man få en label/etiket printer til en nogenlunde penge, som kan leve op til de krav.
Eller skal man søge professionel hjælp?

Mvh.

Christian

Der kan være behov for, at du tager stilling til flere forhold:

Hvor mange skal du bruge (nu/om måneden/om året)?

Skal de være permanentklæbende eller aftagelige?

Skal det være én, to, tre, fire, seks, 8 farver?

Skal de kun være trykt på forsiden (formoder jeg, men du anfører glasflaske, hvor tryk på bagsiden kan være relevant)?

Skal de kunne holde til:

* minus 18 grader C (Fryser)?

* plus 40 grader C (varmt rum)?

* plus 80 grader C (bil-kabine i varme lande)?

* plus 200 grader C (ovn)?

* Sollys (UV)?

* Rengøring (almindelig)?

* Rengøring (skrap)?

* Opløsningsmidler mv. udefra?

* I "kort tid" (under et år)?

* I "lang tid" (over tre år)?

...

Hvis det bare er få stykker og simple krav, så er en label-/etiketprinter nok praktisk.

Hvis det er mange styk (1000+), så er et trykkeri nok smartere (eventuelt digital-tryk).

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Søg prof hjælp.

Du kan evt. få lavet nogle fortrykte etiketter i de farver du ønsker og så selv tiltrykke den ønskede tekst med en labelprinter af god kvalitet ( men den er dyr). Er teksten altid den samme vil det formodentligt  være mere fornuftigt at få dem færdigt trykt.

Udover de ting der tidligere er nævnt skal du også tage stilling til materialevalg / overflade af etiketten samt trykketeknik, som kan give et ret forskellige resultat.

Prøv evt. at få råd os Tickotryk, de er super hjælpsomme og har stor ekspertise.

www.tickotryk.dk

Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wcon 

Tak for svar!

Jeg satser på at skulle bruge omkring 1500 det første år, med stigende effekt derfra.

De skal være permanent klæbende og skal kunne holde til stuetemperatur.

Produktet er et kosmetikprodukt, så det skal kunne tåle vand.

Produktet har en holdbarhed på 12 måneder, så det skal gerne kunne holde 1 år, til halvandet.


Mvh.

Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg vil helst undgå en løsning med at få noget lavet og så selv arbejde videre på det.

Enten vil jeg selv lave etiketterne, eller også få det gjort hos en prof.
Jeg har ikke den store viden omkring materialer på etiketter, men jeg søger noget med en halvblank, glat overflade.

Mvh.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

God weekend:
Jeg vil helst undgå en løsning med at få noget lavet og så selv arbejde videre på det.

Det jeg mente har af få lavet en grund etiket , hvorpå du så selv kan trykke den tekst du ønsker, det giver jo den fordel at du kan ændre tekst eller f.eks holdbarhedsdato.

Du vil aldrig kunne lave en lige så pæn etiket som et trykkeri kan, så du bør holde dig til en prof.  

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

God weekend:

Hej Wcon 

Tak for svar!

Jeg satser på at skulle bruge omkring 1500 det første år, med stigende effekt derfra.

De skal være permanent klæbende og skal kunne holde til stuetemperatur.

Produktet er et kosmetikprodukt, så det skal kunne tåle vand.

Produktet har en holdbarhed på 12 måneder, så det skal gerne kunne holde 1 år, til halvandet.

Mvh.

Det lyder som noget der skal fungere som en produktlabel, og dermed noget der skal være lækkert og indbydende at købe og have stående. 

Det peger i retning af at du skal få udarbejdet og købt etiketterne hos et etikettrykkeri.
De vil også kunne guide dig i forhold til valg af materiale, trykteknik etc. 

Givet styktallet i starten skal du/I muligvis stadig overveje digitaltryk, hvis det kan føre til et godt nok resultat. For de øvrige trykteknikker har vist ret høje stykomkostninger ved så - i trykmæssig forstand - relativt beskedne styktal. 

Der er en række udmærkede trykkerivirksomheder, så jeg vil ikke selv anbefale nogen bestemt. Det kan andre måske gøre.

Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal fungere som en produktlabel, derfor skal kvaliteten også være høj og føles lækkert :) 

Jeg har selv lavet et udkast til etiketterne, men vil selvfølgelig gerne have en med "prof øjne" til at se og vurdere dem,

evt komme med ændringer og forslag. 

Jeg tror jeg skal på jagt efter et trykkeri, som jeg kan få et møde med og se hvad de har lavet og hvilke kvaliteter de trykker i,

så må jeg se hvad det fører til.

Tak for dine besvarelser

Mvh.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

God weekend:
Jeg tror jeg skal på jagt efter et trykkeri,

Jeg har jo tidligere henvist dig til en trykkeri, der med sikkerhed vil give dig en god service.

Tilmeldt 14. Nov 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Ja tak, men det kunne være der var nogen der havde gode erfaringer med andre, som de gav til kende :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)