Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afgifter, moms m.m - Vin - købt i udlandet fragttes direkte fra udland til dansk havn til direkte eksport

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Hvis man som dansk virksomhed får et dansk fragtfirma til at hente vin og whisky i Spanien som derefter at køre det til en dansk havn for videre eksport, skal der betales dansk punktafgift og andre afgifter samt moms nu hvor det IKKE skal sælges i Danmark?

Kan ikke se nogle steder hvor det nærmere står om sådan et spørgsmål.

Mvh

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke mit speciale men du bør nok kigge efter toldlager/toldoplag - hvor varer kan ligge uden fortoldning og punktafgifter/moms - netop som transit

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det regner jeg med at transpotøren, eksempelvis DSV klare, når de bliver bestilt til at afhente i Spanien og køre varene direkte til fragt skibet i eksempelvis Århus Havn.

Mvh
Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvordan du gør vil mit bud være at du stadig skal være godkendt som oplagsholder og dermed stille sikkerhed hos SKAT.  Minimum er 200.000 DKK i sikkerhed.

Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor ser du det henne ??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men der står når det er "Ved salg af varer", nu er det via Spanien at eksempelvis DSV afhenter varerne og direkte kørene varene ombord på et fragtskib i Danmark, der er intet salg af varerne i Danmark, DSV bruger bare Danmark som transit til at fører varerne videre til kunden i udlandet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg antager at det er et danske firma der køber varen i udlandet og sælger den videre ?

I øvrigt vil du formodentlig slet ikke kunne købe varen i Spanien uden afgift uden at have en godkendelse fra SKAT.

Tilmeldt 13. Apr 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil i praktisk være det samme som at sige til det spanske firma om at videresende varene direkte til vores kunde i udlandet men transit via danmark, det vil være meget underligt hvis vi så bliver pålagt dansk punktafgift, moms eller opkrævet sikkehed for noget som ikke bliver solgt eller på anden måde omsat i Danmark.

Det lyder som om jeg heller må snakke med eksempelvis DSV for at høre hvordan de normalt gør tingene, der er for meget gættevæk her.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nordics:
der er for meget gættevæk her.

Det er da kun gætværk fra din side.  Start dog med at læs lovgivningen vedr. alkohol.

nordics:
Det vil i praktisk være det samme som at sige til det spanske firma om at videresende varene direkte til vores kunde i udlandet men transit via danmark,

Det er jo to helt forskellige situationer, i dit tilfælde vil varen jo skifte ejer når du køber varen-

Der er da ingen der har sagt noget om at du skal betale hverken moms eller punkafgift, men når du indføre alkohol til et toldlager, men du skal stille en sikkerhed som tidligere omtalt.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)