Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sommerhus I firma - bruge det privat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg håber I kan hjælpe, min revisor skal vist skiftes. Han svarer ikke rigtigt.

Jeg vil gerne købe en ferielejlighed i mit holdingselskab. Jeg vil så privat indbetale et beløb til firmaet, som dækker drift, vedligehold og alt andet vedr. ferielejligheden. Baggrunden for indbetalingen er, at jeg vil bruge ferielejligheden privat, for på den måde at kunne bruge opsparingen i selskabet.

Hvordan tænker I den konstruktion ser ud rent skattemæssigt? Kan det lade sig gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser det som mere besvær og omkostning end smart.


Firma køber som selskab = meget høj beskatning for ejer der skal bruge det, og du kan ikke betale driften privat på nogen måde uden det sker med et lån som ikke ændrer ved skat eller andet. Svaret må være, at det kan ikke lade sig gøre med fornuft. Det ville jo ellers være smart måde at få udbytte ud skattefrit

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte jo nok at det var lidt for smart at kunne udnytte selskabet på den måde. Du tænker også at det er lige meget om det er et fast beløb/abonnement/leje der betales hver måned, som så giver ret til at benytte lejligheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er ligemeget - skatten af rådigheden vil være der uanset hvad og det du så betaler ind vil så nedsætte den skat men så har du jo også betalt for det med beskattede midler
I øvrigt må sommerhuse slet ikke ejers af selskaber for nu at gøre det helt umuligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Tak for svaret.
Det er i udlandet, så det er ikke et problem med købet, men størrelse på beskatning skal selvfølgelig undersøges.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)