Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde konkurs - bruger nu mit arbejde i nyt firma

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Får et år siden solgte jeg en ny hjemmeside til en revisor her i Kolding, hjemmesiden gik online i januar 2017, og blev faktureret samme måned.

Men regningen blev ikke betalt, og jeg begyndte at rykke for betalingen. Lige pludselig vente de tilbage med, at de mente der var nogle fejl på hjemmesiden, som skulle rettes inden betaling. Fair nok, vi arrangerede så et møde i midten af marts for, at snakke om hvilke fejl de oplevede. Da jeg var på vej til mødet med dem, blev jeg ringet op, at de ikke kunne alligevel. De havde først tid til et nyt møde i midten af maj.

Da vi så kom til maj, og mødet blev afholdt, viste det sig at fejlen var, at der var en overskrift på mobilversionen de gerne ville have mindre. Altså en fejl der kunne rettes på 2 minutter, og sagtens kunne være blevet fortalt over mail / telefon.

"Fejlen" blev rettet samme dag, og så skulle det være klart til, at de ville betale. Men månederne gik, og der skete ingen ting. Når jeg rykkede, fik jeg mails om, at det var en forglemmelse, skulle nok blive betalt osv. 

I august blev de så sendt til inkasso, der var stadig ingen penge eller svar fra dem. D. 10 oktober sendte de en indsigelse til regningen. De mente nu ikke, at de skulle betale pga. den omtalte fejl havde været på hjemmesiden.

Indsigelsen blev afvist, og sagen kører stadig, og er ved at forberedes til fogedretten.

I fredags finder jeg ud af, at et af ejeres andre firmaer er gået konkurs d. 30/10. Jeg begynder, så at undre mig og tjekker revisor firmaet på CVR. Her har hendes firma XX Revision ApS d. 30/10 skiftet navn til YY ApS, og ændret adressen til et advokatfirma i Odense (samme adresse som hendes nu andet firma er registret på). Så Revisor firmaet er nok også på vej i en konkurs.

Nu opdager jeg så, at den hjemmeside jeg har lavet bruges af ÅÅ Revison v/ XX - telefonnummer og adresse er ændret, samt et par ansatte er fjernet men ellers er hjemmesiden, som da jeg lavede den.

Set i bagklogskabens klare lys, kan jeg godt se, at jeg har været kørt rundt af en der ved hvordan man trækker en sag ud. Men hvordan stiller det mig nu, hvor hendes nye selskab benytter den hjemmeside der ikke er blevet betalt for?

(Undskyld det lange indlæg :) )

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke, hvor stort et beløb vi snakker om?

Men hvis det er et stort beløb eller en princip sag for dig, så bliver du nødt til at få en advokat til at kigge på det.

Typisk, vil du kunne sende et handlingsforløb, ligesom du har beskrevet her over, og så vil de kunne vurdere om der juridisk er noget at komme efter.

Det kan godt koste et par timer, men så er der også overblik over mulighederne.

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er under 10.000 vi snakker om, inkl. moms, renter og gebyr til inkassofirmaet - så det er ikke et vildt højt beløb.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sådan et irriterende lavt beløb, og det er typisk at mange svindlere svindler for så lidt, at det dårligt kan betale sig at gå efter dem.

Men jeg tror nok jeg ville ofre et par advokat timer på at få det vurderet

Tilmeldt 27. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Det er sådan et irriterende lavt beløb, og det er typisk at mange svindlere svindler for så lidt, at det dårligt kan betale sig at gå efter dem.

Men jeg tror nok jeg ville ofre et par advokat timer på at få det vurderet

Så du vil ofre 3000-5000 dkk for at få vurderet om det er værd at få skaffet pengene på en faktura på under 10.000 kr?

Det giver ingen mening. Og hvem siger ikke at hendes nye selskab har købt hjemmesiden af det selskab der gik konkurs og derved har rettighederne til hjemmesiden?

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Schlebaum:
(Undskyld det lange indlæg :) )

Jeg har flere gange været i den situation - desværre også med større beløb.

Lad den ligge og kom videre. Problemet med din (vores) branche er at det er meget nemt at lave indsigelser og det bliver fra tid til anden udnyttet af folk som ønsker at undgå at betale regninger.

En anden "klassiker" er at de får en programmør / udviklings firma til at kikke på det du har lavet. Dette firma laver så en laaang report hvor de oplister alle mulige og umulige fejl (inklusiv fejl som kunden selv har lavet). Det får kunden gjort bange og så kan de overtage kunden....

Op på hesten igen.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt dig en PB

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det er eet spørgsmål, som er afgørende:

Har du faktureret til den såkaldte revisor

personligt eller til hendes selskab ?

Hvis du har faktureret hende personligt,

er der grund til at få en dom over hende

og derefter hive hende i fogedretten.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Det er eet spørgsmål, som er afgørende:

Har du faktureret til den såkaldte revisor

personligt eller til hendes selskab ?

Hvis du har faktureret hende personligt,

er der grund til at få en dom over hende

og derefter hive hende i fogedretten.

Med mindre jeg har forstået opretters indlæg forkert, så har selskabet hjemmesiden er oprettet til skiftet navn, men ikke cvr-nr.. I så fald kan al skytset fortsat rettes mod selskabet.

Om hjemmesiden anvendes af et nyt selskab er vel underordnet, da den kan være solgt videre af køber.

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Det er faktureret til hendes gamle ApS, så der er nok ikke noget at hente der :(

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)