Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg rådgivningsvirksomhed, når jeg er insolvent og har privat og offentlig gæld?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Nov 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil følge Jørgens gode råd og forsøge at leje mig frem med forkøbsret, så der ikke er andre aktiver i firmaet end den ansatte (mig), indtil jeg er ude af gælden til min eks.

Mine budgetter ligger hos revisoren til et sidste gennemsyn.

Revisionskontoret bliver betalt for at ordne mine regnskaber (de er meget rimelige i pris, og jeg er lykkelig for at slippe!)

En ven, som tror på min ide, går i gang med at lave hjemmesiden med nets og tidsbooking. Han venter med betaling, til der kommer penge ind i firmaet.

Jeg mangler at kontakte civilstyrelsen og finde ud af, hvordan jeg bedst kommer ud af studiegælden.

Der er tilsagn om kontorplads, Så jeg håber at være kørende efter nytår.

Tusind tak for jeres gode råd Smile

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas:

KasperH:
Altså vil det ikke give mening, at gøre udlæg i dem.

Som jeg læser det, er det jo netop det der er problemet; ex-manden er ikke rationel og vil blot ødelægge det hele og dermed også gøre udlæg i anparterne.

Vil man ikke kunne finde en stråmand som stod for at oprette firmaet (måske en søn eller meget god ven?) og så blive ansat som direktør med en købsoption?

Jo det kan man sige, men for, at han kan gøre udlæg i nogle af hendes aktiver, så skal det igennem Fogedretten, og det vil være op til dem (Fogedretten), at vurdere om det vil give mening med et udlæg i eksempelvis hendes anparter. Her tror jeg, de vil nå til den afgørelse, at det ikke vil give mening, da hun jo blot kan meddele, at hun ikke længere vil arbejde aktivt for hendes firma, og så er anparterne i princippet ikke noget værd.

Men det ser ud til, at hun vil prøve at finde en løsning på en afdragsordning, hvilket nok til syvende og sidst, er det bedste, så hun kan komme videre.

Tilmeldt 5. Nov 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for hjælpen. Jeg har fået mange gode råd.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)