Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejeraftaler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se dette leksikon med vigtigste begreber når det kommer til ejeraftaler og iværksætteerens første skridt.

http://homannlaw.dk/da/artikel/ejeraftaler/

Jeg hører meget gerne brugernes spørgsmål og kommentarer til indholdet.

mvh

Niels Ulrik Ottesen

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 46
Fra  Bourbon Beans I/S Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Jeg synes det er spændende brugbar læsning. 

Udover at det kunne være fremragende, at man kan trykke på f.eks. "Se Seedinvestor" og "Se Warrents" hvorefter man direkte kommer ned til det, undrer jeg mig lidt over det med ejerlån, at det umiddelbart skal undgåes pga. skat fordi det til tider kan være kriminelt. Vil det sige hvis man som ejer skal smide penge i et IVS selskab, ikke bør gøre det som et lån hvor man fastsætter det til markedsrenten eller skal man forstå det som markedsrenten er svær at fastsætte og derfor ofte bliver betragtet som kriminelt?

Mvh. Martin

Friskt ristet kaffe god -> bourbonbeans.dk -> Amino rabatkode: "iværkRABAT" (Gælder ikke faste leveringer)

Tilmeldt 3. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Du må gerne låne penge til dit selskab. Det kaldes ikke et ejerlån.

Ejerlån er, at du låner penge af dit selskab.

mvh

Ulrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Caffi Christensen:
undrer jeg mig lidt over det med ejerlån, at det umiddelbart skal undgåes pga. skat fordi det til tider kan være kriminelt. Vil det sige hvis man som ejer skal smide penge i et IVS selskab, ikke bør gøre det som et lån hvor man fastsætter det til markedsrenten eller skal man forstå det som markedsrenten er svær at fastsætte og derfor ofte bliver betragtet som kriminelt?

Ejerlån eller bedre aktieonærlån er når man tager penge ud af selskabet til sig selv uden det er udbytte og uden skat - og de KAN være ulovlige og er ofte også skattemæssigt meget farlige. Du kan sagtens låne penge ind til dit selskab og det skal ske til markedsrente og den skal du blot kunne sandsynliggøre (ex hvad ville banken tage for samme usikrede lån) Man ser ofte mellem 4 og 12 % - 
Du har ikke fradrag for evt tab med mindre du indbygger konvertibelt lån og det kræver nok du lige går til en revisor og er måske ikke nødvendigt heller

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)