Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalberedskab og udgifter til bank og forsikring

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er igang med at starte et IVS med 2 kollegaer.

Jeg vil gerne nøjes med at lave en anpartskapital på 3 kr.

Stiftelsesomkostningerne betales af alle 3 stiftere. Men de efterfølgende udgifter til bankkonto og arbejdsskadeforsikring, kan vi som stiftere selv betale dem?, eller er det et krav, at det er selskabet som betaler dem?. Fordi så kommer vi meget hurtigt i problemer vedr. forsvarligt kapitalberedskab??

Jeg vil bare høre, om der er andre, som har haft disse overvejelser, og hvad i endte med at gøre. Vi kommer ikke til at have nogen andre udgifter.

mvh

Dan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt ærligt. Synes du det lyder seriøst at tre voksne spørger om de kan holde forsikringer og andet ude ved selv at betale, fordi de vil stifte selskab uden hæftelse, og kun vil bruge 1 krone i kapital hver???

Det er totalt useriøst for nu at være ærlig med dig. I kan ikke betale selskabets omkostninger (arbejdsskadeforsikring, bank, hjemmeside, visitkort) på nogen måde uden det går ud over kapitalen

I kan låne selskabet penge men det er jo så bare 100 kr ind og 100 kr i gæld og når de 100 kr er brugt på bank så er der - 99 kr i kapital

I spørger på nettet hvordan I kan undgå at investere måske 2000 kr hver i jeres egne aktier, men nøjes med 3 voksne der lister 1 krone frem for pungen???

HELT ærligt altså. I er tre voksne mennesker der vil drive selskab, men fra dag 1 vil I undgå at binde penge af den type, og så regner i med at leverandører og alle vi der læser om IVS skal ha respekt for formen 

Jeg ved jeg er barsk her, men for pokker hvor er IVS efterhånden helt tydeligt drevet af de helt forkerte og selskabsformen IVS taber på jer og alle de andre helt useriøse

Vågn op / voks op  og se dog at stift for 3000 kr hver og ha nok til udgifterne frem for at høre om noget sådan i et forum

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)