Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med moms ved salg internt i et andet EU-land

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har følgende problemstilling som jeg søger information / hjælp til at løse.

Importere i dag vare fra tredjelande til Frankfurt lufthavn derfra køres de til Danmark, og sælges her hjemme.

Jeg har nu flere tyske kontakter som vil købe de samme vare, men ønsker at overtage dem i Frankfurt jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere den tyske moms.

Kan jeg sælge momsfrit som jeg gør når jer eksportere vare fra Danmark, eller skal jeg registreres i Tyskland ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

WalterBP:
men ønsker at overtage dem i Frankfurt jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere den tyske moms.

Så skal du moms registreres i Tyskland. Det tyske system er ret så bureaukratisk / og dyrt så det er spørgsmålet om det overhoved kan betale sig for dig.

Er det B2B kunder kunne du sælge vare leveret ufortoldet i Lufthavn.

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er B2B kunder udelukkende, men fortoldningsomkostninger er rimeligt høje. Og der vil jo så skulle fortoldes for hver eneste kunde hvis jeg har forstået det rigtigt.

tænker det vil være bedre/billigere om jeg finder en løsning på den tyskemoms.

Fungere det ikke grundlæggende på samme måde som her hjemme med angivelse og regnskab med det? hvis ikek hvad er det så som gør det anderledes/dyrere ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad forstår du ved fortoldningsomkostningerne?  Hvor meget betaler du da? Hvor mange tyske kunder er der tale om?

WalterBP:
hvis ikek hvad er det så som gør det anderledes/dyrere ?

Du skal jo have firma i Tyskland. Der skal jo have lavet regnskab, kan du det uden brug af en revisor? De er ret så dyrer i Tyskland.  mener også du skal være medlem af et handelskammer. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Giv Dantax et kald og hør hvad et setup med tysk momsregistrering koster og hvad det kræver administrativt. Enig med Ravn i at dit setup kræver tysk momsregistrering.

https://www.dantax.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Du skal jo have firma i Tyskland.

Der er nu ikke krav om et firma i Tyskland. Det danske firma får et tysk nummer til aktiviteten i Tyskland. Og ja bogføring kan være en udfordring men ikke uoverstigelig.

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indsigten Ravn og Whiskey, tager kontakt til Dantax og bruger lidt midler på vejledning.

Regner med at skulle levere til 12-15 kuinder 2 gange om ugen så skulle være muligt selv at finde resourcer til håndtering af tyskmoms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

WalterBP:
tager kontakt til Dantax og bruger lidt midler på vejledning.

lad os endelig høre hvad de siger til sagen og hvad prisen vil være.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

WalterBP:
Regner med at skulle levere til 12-15 kuinder 2 gange om ugen så skulle være muligt selv at finde resourcer til håndtering

Ud fra det du beskriver lyder det jo som om du så må få vare hjem flere gange om ugen?  En alternativ løsning kunne være at benytte sig af et toldlager i Tyskland hvor varen opbevares og først fortoldes når varen trækkes fra lageret.

Har du regnet på om det i sidste ende ikke vil være langt billigere at få alle vare til DK for så derefter af sende dem til Tyskland? 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)