Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anders Birchow arbejder for Amway

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom til at tænke på listen over "12 ting, jeg ville ønske jeg havde lært for 20 år siden". 

8a. Stay far, far away from any Multi Level Marketing “business” that requires you to sponsor new distributors. They are all scams. You are not “CEO of your own distribution network”–you are a commission-based salesperson relying on the liquidation of your social capital (i.e. alienating your friends and family) to make any money at all…and 99.5% of people in MLM’s lose money, as has been shown again and again in numerous studies. The only profit you can ever make is by turning what would be called “customers” into “distributors” and then taking the money from the 99.995% that lose money in the organization and giving it to the 0.005% at the top (the people who started the whole “business” in the first place). Stay away.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17

Kiel:

men ingen af jer fortæller hvad i ved om MLM.

Jeg tror ikke jeg skyder langt forbi hvis i begge kun har haft kort erfaring med MLM, giv mig nogle seriøse reference som understøtter at du kan andet end bare blive ved med de negative indlæg.

Så jeg kan ikke tillade mig at afskrive selvmordsbombere som et sygt koncept, fordi det eneste jeg kender til det er fra medierne? Ville det kræve, at jeg:
- Gennemgik mindst 1 hvervemøde
- Tilmeldte mig mindst en terrorgruppe
- Deltog i træning og plalægning af mindst 1 angreb
- Læste på fordelene efter et veludført selvmordsangreb

Nej, sgu da. Jeg kan se to enorme ulemper, som ikke kan opvejes ligegyldig hvad jeg ellers finder af fordele:
1) Jeg ville dø
2) Det går næsten altid ud over uskyldige civile

Jeg ved faktisk mere om MLM end selvmordsbombere, så jeg vil tillade mig også at have en holdning til MLM: Det er noget skidt, som intelligente folk med samvittighed bør holde sig fra.

1) Det er kun tilladt at rekruttere sine venner - og det ønsker jeg ikke. Mine venner er langt mere værd, end de potentielle 2-3k kroner pr styk, som jeg kan narrer ud af dem.... på forhånd: hold nu op, det er fact. Der er meget få MLM-programmer, der tillader at man reklamere i aviser, opretter webshops og almindelige butikker. Samtidig er det jo ikke her pengene er.

2) Produkterne bidrager sjældent med reel værdi. Hvis et produkt ikke har en reel værdi for modtageren, er der ingen grund til at fortsætte med at presse på... det er en kamp op af, en meget stejl, bakke.

Når man har fundet tilpas mange ulemper ved en handling/produkt, er det meget naturlig at fravælge den. Så kan du ikke forvente, at man bliver ved med at grave dybere og dybere i håb om at der kommer lidt mere på listen over fordele.

Fra Randers
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 21:19

jeg kan så se at du HELLER IKKE kender noget til MLM Cool

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 21:27

Tommy:
1) Det er kun tilladt at rekruttere sine venner

Uden i øvrigt at blande mig I jeres debat - er ikke mlm pusher og interesserer mig heller ikke for mlm - så er ovenstående ikke rigtigt. Det bliver blot anbefalet, at man rekrutterer sin familie og venner og bekendte osv., fordi de er nemmere at overtale da de har tillid til dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

Kiel:
jeg kan så se at du HELLER IKKE kender noget til MLM

Tilgengæld er dine intelligente og opklarende argumenter tæt på at overtale mig...

Henrik R:
Det bliver blot anbefalet, at man rekrutterer sin familie og venner og bekendte osv., fordi de er nemmere at overtale da de har tillid til dig.

Hvis du graver lidt dybere, tror jeg godt vi kan blive enige. Prøv at overvej følgende:

1) Det er ikke tilladt at lave opsøgende salg til private jvf. markedsføringsloven.
2) De fleste MLM-projekter har et direkte forbud mod reklamer i aviser og lignende jvf. de talløse diskutioner, der har været herinde. 

Hvem er der så tilbage? Du kan ikke sælge sports gele og tvivlsomme telefonabonnementer til erhvervsdrivende. De eneste der er tilbage er ens venner, som blot vil udstøde dig, men ikke anmelde dig for brud på markedsføringsloven.

Formuleringen burde nok være noget i retningen af "dansk lov sammen med og reglerne giver kun mulighed for..." i stedet for "kun tilladt" :)

Fra Randers
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 22:16

Tommy:
Tilgengæld er dine intelligente og opklarende argumenter tæt på at overtale mig...

Hele min pointe i denne tråd er netop at det præcis manglende indsigt i mlm som netop er med til at starte sådanne historier som bl.a. den med Bircow

Jeg prøver ikke at overbevise dig om at du skal arbejde med mlm, men at få bare et nogenlunde seriøst svar i debatten, men det er åbenbart ikke muligt, med mindre der skal komme platte morsomheder, men endnu ingen fakta.

Direkte spørgsmål: Tommy, hvad er din erfaring med mlm? Svar nu seriøst istedet for sjove anekdoter og andenhåndsviden.

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 22:33

Tommy:
1) Det er ikke tilladt at lave opsøgende salg til private jvf. markedsføringsloven.

Det netop derfor, at der ikke bliver solgt noget ved de såkaldte homeparties. Varerne bliver blot demonstreret - og så optages bestillinger til senere levering. Fx efter homepartiet, ude ved "sælgerens" bil.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36

Kiel:

Direkte spørgsmål: Tommy, hvad er din erfaring med mlm? Svar nu seriøst istedet for sjove anekdoter og andenhåndsviden.

Den består af fire ting:

1) 3 personlige hverveforsøg. De to af  dem ærger sig på nuværende tidspunkt over at at være gået ind i det og forbander det langt væk. Den anden snakker jeg ikke med mere. Den af dem, der ville sætte tal på, tabte 6.500 kroner på det... men han er så også typen, der har et billedrørs TV fra Leasy til at stå, som har kostet ham mere end begge mine fladskærme, før han er færdig med at betale.

2) Noget jeg vil anslå til 60-90 dårlige forsøg på at sælge MLM-koncepter her på Amino. Nu har jeg været med i snart 3 år, så det er svært at holde tal på. Den totale mangel på reel viden og interesse om det produkt de solgte, sagde lige så meget som de efterfølgende diskussioner.

3) De publikationer I selv ligger op og henviser til. Har minimum læst 40 A4 sider, der er underskrevet af diverse tvivlsomme doktorer, der alle kom fra USA.

4) Det der har været i medierne - som især har bidraget med meget dybe juridiske vurderinger af de forskellige koncepter gennem tiden.

Et tre-delt spørgsmål direkte tilbage:
Hvor tæt er du på, at kunne tjene mere end en ungarbejder på fuldtid?
Hvor meget har du brugt på reklame i traditionelle medier?
Hvor mange fra din downline har været med i +1 år og er tilfreds?
... ikke noget du behøver at svare på. Ligeså meget til selvransagelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38

Henrik R:

Tommy:

Det netop derfor, at der ikke bliver solgt noget ved de såkaldte homeparties. Varerne bliver blot demonstreret - og så optages bestillinger til senere levering. Fx efter homepartiet, ude ved "sælgerens" bil.

Så er vi i det mindste enige om, at markedsføringsloven forbyder opsøgende salg til private :)
... at du mener det kan omgåes, ved at gå ud til en bil efter endt demonstration, har jeg meget svært ved at følge dig i. Eller er det fordi at leveringstidspunkt ikke er samme som salgstidspunktet, at du mener der er en forskel? For så ville alt telesalg til private jo være lovligt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:45

Faktisk skal man i følge Amways egne modeller op på 78 venner og en omsætning på 2,5 mio. for selv at få en månedsløn på bare 15.000 kroner

Hej Kiel

Du ser ud til at være velbevandret indenfor MLM og stærkt oprevet over artiklen. Kan du sige os om ovenstående bregening er rigtig eller forkert?

Hvis forkert, hvad skal der så til for at tjene 15.000 om måneden?

Hvis rigtigt, er det så ikke berettiget med kritik, når man skal omsætte så meget for så relativt lille en løn?

/Jesper

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)