Kom til at tænke på listen over "12 ting, jeg ville ønske jeg havde lært for 20 år siden". 8a. Stay far, far away from any Multi Level Marketing “business” that requires you to sponsor new distributors. They are all scams. You are not “CEO of your own distribution network”–you are a commission-based salesperson relying on the liquidation of your social capital (i.e. alienating your friends and family) to make any money at all…and 99.5% of people in MLM’s lose money, as has been shown again and again in numerous studies. The only profit you can ever make is by turning what would be called “customers” into “distributors” and then taking the money from the 99.995% that lose money in the organization and giving it to the 0.005% at the top (the people who started the whole “business” in the first place). Stay away. |
Kiel:men ingen af jer fortæller hvad i ved om MLM.
Jeg tror ikke jeg skyder langt forbi hvis i begge kun har haft kort erfaring med MLM, giv mig nogle seriøse reference som understøtter at du kan andet end bare blive ved med de negative indlæg.
Så jeg kan ikke tillade mig at afskrive selvmordsbombere som et sygt koncept, fordi det eneste jeg kender til det er fra medierne? Ville det kræve, at jeg:
- Gennemgik mindst 1 hvervemøde
- Tilmeldte mig mindst en terrorgruppe
- Deltog i træning og plalægning af mindst 1 angreb
- Læste på fordelene efter et veludført selvmordsangreb
Nej, sgu da. Jeg kan se to enorme ulemper, som ikke kan opvejes ligegyldig hvad jeg ellers finder af fordele:
1) Jeg ville dø
2) Det går næsten altid ud over uskyldige civile
Jeg ved faktisk mere om MLM end selvmordsbombere, så jeg vil tillade mig også at have en holdning til MLM: Det er noget skidt, som intelligente folk med samvittighed bør holde sig fra.
1) Det er kun tilladt at rekruttere sine venner - og det ønsker jeg ikke. Mine venner er langt mere værd, end de potentielle 2-3k kroner pr styk, som jeg kan narrer ud af dem.... på forhånd: hold nu op, det er fact. Der er meget få MLM-programmer, der tillader at man reklamere i aviser, opretter webshops og almindelige butikker. Samtidig er det jo ikke her pengene er.
2) Produkterne bidrager sjældent med reel værdi. Hvis et produkt ikke har en reel værdi for modtageren, er der ingen grund til at fortsætte med at presse på... det er en kamp op af, en meget stejl, bakke.
Når man har fundet tilpas mange ulemper ved en handling/produkt, er det meget naturlig at fravælge den. Så kan du ikke forvente, at man bliver ved med at grave dybere og dybere i håb om at der kommer lidt mere på listen over fordele.