Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af transaktioner i dropshipping-virksomhed igennem Dinero

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har netop opstartet en webshop, som er baseret på dropshipping igennem en europæisk leverandør, som sender varen direkte til kunden efter bestilling igennem min webshop. Har tidligere lavet hjemmesider, men har aldrig haft en decideret webshop, hvoraf selve regnskabsdelen er helt ny for mig, hvilket har givet mig en del spørgsmål. Er helt grøn indenfor dette, så jeg håber at i kan hjælpe mig, og beklager det måske kan være en anelse banalt.

Har valgt at oprette en konto på Dinero til at administrere mit regnskab, som virker til at være et regnskabsprogram som mange anbefaler og især roser for dens brugervenlighed. Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal indsætte mine transaktioner/bilag korrekt i Dinero når det kommer til dropshipping.

Scenarie-opstilling:

1. Jeg køber en vare fra min droshipping leverandør, som jeg har modtaget bestilling på i min webshop. Her opretter jeg en ''Købsfaktura'' med ''EU'' som destination, ''Bank'' som betaling, og beløbet inkl. moms, som vel bare er det beløb, som de har kostet mig at købe varen igennem min leverandør alt i alt?

2. Hvad gør jeg så med det beløb som kunden har betalt mig for produktet? - her har vi jo netop differencen imellem min indkøbspris og kundens realiseret handelspris? Hvordan skal dette bogføres i Dinero? (Hvis vi antager at jeg køber produktet ind for 200,- kr. og kunden betaler mig 450,- kr.) 

Skal man endvidere altid vedhæfte et bilag med bevis på transaktionen? (Såsom faktura fra dropshipping virksomehed + udtog fra min Stripe-konti med bevis på overførslen af kundens penge til mig?)

Håber at det giver mening, og at i kan hjælpe mig videre her!

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37

1 ja

2 du fakturerer vel din kunde - så den faktura er jo på hele salgsværdien  salg mod bank (eller tilgodehavender hvis kundens penge ikke kommer samme dag)

3 ja du skal have bilag for alt - enten i fil form eller fysisk så alle bogføringer kan dokumenteres

Overvej evt en online bogholder, ikke så dyrt eller læs i det mindste basalt om regnskab så du ikke får en masse begynderfejl ind, da de er dyre at rette op på. Introduktion til regnskab som link er skrevet så den forklarer de alm ting drift, status + og minus, skat, moms osv netop for begyndere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 17
Skrevet kl. 12:06

Hej John

Tak for dit hurtige svar.!

I henhold til spørgsmål 2. bruger jeg woocommerce i Wordpress, hvoraf mine kunder automatisk faktureres, og jeg modtager således kun øjeblikkelige transkationer fra mine kunder (ingen tilgodehavender). Skal jeg så også lave en seperat faktura i ''Salgs-bilag'' rubrikken, hvor jeg laver den for bunden af, selvom de allerede er blevet faktureret? Eller kan jeg blot vedhæftede den faktura, som woocommerce allerede har lavet til mig? (Håbe det giver mening)

Det kunne godt være at jeg skulle overveje en online bogholder - er der nogen du kan anbefale til en god pris? Vil de i så fald bare få adgang til min woocommerce butik for at kunne se mine transaktioner, samt adgang til skat.dk mv., uden at jeg skal tænke på andet end salget og markedsføringen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 17
Skrevet kl. 13:45

har du brug for et kørselsregnskab? Mener ikke Dinero har det?? Men i hvert fald, hvis du har sælgere ansat, som kører til kundemøder etc. så kan det godt betale sig at have et overskueligt kørselsregnskab - du kan få et godt et fra acubiz her, hvis det har nogen interesse

Tilmeldt 26. Oct 17
Skrevet kl. 13:45

har du brug for et kørselsregnskab? Mener ikke Dinero har det?? Men i hvert fald, hvis du har sælgere ansat, som kører til kundemøder etc. så kan det godt betale sig at have et overskueligt kørselsregnskab - du kan få et godt et fra acubiz her, hvis det har nogen interesse.

Håber du får styr på det

Tilmeldt 26. Oct 17
Skrevet kl. 15:58

Tak for de gode svar - er allerede blevet en del klogere! :-) 

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 17
Indlæg ialt: 7
Fra  123Penge.com Skrevet kl. 16:42
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)