Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smykke produktion, hvor et andet firma mener at have TM Jurahjælp

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man ikke svare på her . Det er et krav for at noget er designbeskyttet, at det er tilstrækkeligt unikt (og tilstrækkeligt vil være domsstolsafgørelse i sidste instans) og om noget så er en kopi, samme sag - ligner det meget. Tommelfingerregel siger mindst 15% ændret på alle væsentlige punkter, form, størrelse, farve osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres input.

Cookie - John Hannover:
Tommelfingerregel siger mindst 15% ændret på alle væsentlige punkter, form, størrelse, farve osv

Med hensyn til dette, så er der ændret på over 90% af delene i det vi har fremstillet. Et armbånd f.eks. er jo svært at ændre form på, da den jo er opbygget omkring et snor eller elastik. Men farver og størrelse på perler er helt ændret, det samme er farven på et vedhæng.

Jeg kan også se, at de fremsendte § er så gamle at det hed EF og ikke EU, samt navnet på Varemærkestyrelsen også er det gamle og ikke Patent- & Varemærkstyrelsen. Blot en indskudt.

Endnu engang tak til alle, der har puttet ind.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et hjemmegjort brev, som tydeligt bærer præg af, at der henvises og omtales nogle forkerte paragraffer, ligesom fremgangsmåden bærer præg af, at det ikke er helt efter bogen.

Når det er sagt, kan modparten godt have ret i de anklager, som er fremført, det er der ingen af os, som kan vurdere ud fra denne tråd.

Og hvis vi tager et armbånd, så kan det at benytte f.eks en kugle med et bestemt design eller udtryk være nok til, at hele armbåndet krænker modpartens rettigheder, såfremt det er unikt nok. 

Mener du ikke, at der er overtrådt nogen love, kan du vælge at skrive det til modparten, og evt herefter vente og se hvad der sker i sagen. Kommer der en stævning er det bare noget lort, men det er jo det bet, som du evt kan tage...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input.

Fashion-Seller:
Det er et hjemmegjort brev, som tydeligt bærer præg af, at der henvises og omtales nogle forkerte paragraffer, ligesom fremgangsmåden bærer præg af, at det ikke er helt efter bogen.

Det er lige mine ord.

For at det skal være unikt, i min optik, så skal alle ikke kunne købe delene på f.eks. alibaba, og andre hjemmesider, så skal delene være min opfindelse, eller min produktion. Altså ikke noget der ligger til salg på andre hjemmesider. Det vil jeg kalde unikt.

Og som jeg skrev tidligere, så er min. 80% af delene ændret, således det slet ikke ligner, langtfra.

Når du siger, at det omtales nogle forkerte paragraffer, ligger de korrekte på nettet?. Jeg har prøvet tante google, men der kommer ikke lige noget.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Tak for dit input.

Fashion-Seller:
Det er et hjemmegjort brev, som tydeligt bærer præg af, at der henvises og omtales nogle forkerte paragraffer, ligesom fremgangsmåden bærer præg af, at det ikke er helt efter bogen.

Det er lige mine ord.

For at det skal være unikt, i min optik, så skal alle ikke kunne købe delene på f.eks. alibaba, og andre hjemmesider, så skal delene være min opfindelse, eller min produktion. Altså ikke noget der ligger til salg på andre hjemmesider. Det vil jeg kalde unikt.

Og som jeg skrev tidligere, så er min. 80% af delene ændret, således det slet ikke ligner, langtfra.

Når du siger, at det omtales nogle forkerte paragraffer, ligger de korrekte på nettet?. Jeg har prøvet tante google, men der kommer ikke lige noget.

Noget der er unikt, kan godt blive solgt eller plagieret af andre, og her er Alibaba jo verdens mestre i at sælge plagiater. Så du kan ikke 100% gå ud fra, at det er sådan. 

Altså der henvises til Varemærkeloven, som jo slet ikke gælder i denne sag, da varemærker er navne, logoer, specielle tegninger, slogans og symboler.

De skulle i stedet henvise til ophavsretsloven eller designloven

Det er ihvertfald dem, som krænkelsen evt måtte omhandle...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion-Seller

Tak for dit svar.

Fashion-Seller:
Noget der er unikt, kan godt blive solgt eller plagieret af andre, og her er Alibaba jo verdens mestre i at sælge plagiater. Så du kan ikke 100% gå ud fra, at det er sådan. 

Jeg siger ikke, at Alibaba sælger det færdige produkt, men som løsdele!. Og som mange andre websites sælger.

Som John Hannover skrev, så skal min. 15% være ændret. Da der er tale om et armbånd, så kan formen ikke ændres. Men så er der ændret alt det andet. Der er vi på 80%.

Men jeg takker stadig for din hjælp.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej til alle, der er kommet med input.

Vil lige fortælle:

Det viste sig at det var muligt, 12 forskellige steder, at købe NØJAGTIG samme vare.

Vores var dog ændret 25%, så sagen blev ikke til mere end trussel.

Bare til info.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)