Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring uden det store?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Heja amino'er

Nu ejer jeg efterhånden en god håndfuld sites og der er nogle af siderne som lider lidt, og derfor mangler noget markedsføring.
Er det muligt at få fat i god og billig, måske gratis markedsføring?

Jeg regner med at skrape penge sammen til noget bedre markedsføring, men lige nu vil jeg høste det billigste og gratise, og derefter gå til de lidt større sager efter det.

Nogle af jer som har erfaring med at få "okay" markedsføring, alt kan bruges.

- Håber i kan hjælpe mig.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 21:16

Du kunne jo prøve at få strikket en relevant pressemeddelelse sammen. Det giver utrolig godt !

Ellers er der jo Google Adwords. Det er godt nok ikke gratis, men her fastsætter du selv dit daglige budget.

Held & lykke

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:27

Det kommer jo helt an på hvad dit indhold er :)

Men ellers:

• SEO optimér dine sider (hvis de ikke allerede er det)
  • Begynd at digg og StumpleUpon
  • Hvis det er webshops kunne du måske sponsorere gaver/konkurrencer til evt. blogs
  • Oprette videoer på youtube der forklarer/viser et eller andet der er relateret til dit indhold og link til din side

Tja, kan ikke lige komme på flere ting, da vi som sagt ikke ved hvad indholdet er på de forskellige hjemmesider af dine :)

Mvh.

Lars Nørgaard

Fra Køge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:32

Hej,

Hvis det "kun" er hits du er interesseret i kan du gøre følgende:

1. Opret en konkurrence på dit site
  2. Tilmeld konkurrencen til alle de konkurrecensites du kan finde, inkl. gratissider.
  3. Sørg for at deltagelse i konkurrencen er betinget af tilmelding til et nyhedsbrev.
  4. Skriv nogle relevante og interessante nyhedsbreve og lav en "tip en ven" funktion så dine modtagere kan generere flere modtagere og så måske få flere "lodder" i konkurrencen.

Jeg brugte det for nogle år siden i forbindelse med opstart af en webshop med salg af håndværktøj. Iløbet af et par uger havde jeg 2500 modtagere af nyhedsbrevet (som kunne bruges til yderligere markedsføring af sitet samt salg) og ca. 18.000 hits på sitet.

Resultat: Jeg røg i toppen af alle søgemaskiner, havde en leads-database der virkelig battede og mit salg kom op i et MEGET fornuftigt niveau på rekordtid.

Samlede omkostninger: en masse arbejdstimer til tilrettelæggelse af markedsføringen samt kun kr. 250,- til præmien.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:43

Må vi høre hvad du brugte til præmie?

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:45

Uha da..
Det lyder meget spænende, men jeg vil også godt vide hvad du har brugt som præmie? :)

Fra Køge
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 08:49

Jeg brugte noget så "kedeligt" som et værktøjssæt til en værdi (vejl. udsalg) af kr. 995,- Det skal selvfølgelig siges, at sættet var i høj kvalitet fra egen import. Som tidligere nævnt var min indkøbspris 250,- så det var et rigtigt fornuftigt DB på varerne. Jeg havde på daværende tidspunkt eneforhandling af produkterne i Danmark. Det viste produkt, kan nu købes i Bauhaus i hele Europa.

Det så sådan ud:

http://shop.toolguide.dk/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=1099

Bemærk! Shoppen er ikke aktiv, da jeg har solgt butikken og den hedder noget andet nu. Jeg har beholdt domænet og shopløsningen, så jeg kan udvikle videre på den, men som sagt, ingen varer....

Senere gjorde jeg konkurrencen til et fast punkt, hvor man kunne vinde et gavekort til shoppen. Gavekortet var så en rabatkode som blev fratrukket prisen ved køb. (man kunne selvfølgelig nøjes med at købe varer for gavekortbeløbet, men værdien kunne ikke udbetales i kontanter)

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:38

Hej Bent

Nu skriver du at du hurtigt fik 2500 henvendelser, hvordan kom du i første omgang i kontakt med så mange?

mvh

Tina

www.earthtobody.dk

Fra Køge
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 10:41

Hej Tina,

Jeg lavede en konkurrence ud fra det formål at tiltrække besøgende til min webshop. Betingelsen for at deltage i konkurrencen var, at man tilmeldte sig til, og modtog, vores nyhedsbrev (læs: salgsmail).

Kvaliteten af de første tilmeldinger var selvfølgelig meget lav, men efter de første par udsendelser hvor jeg fik "luset" ud i dubletter, forkerte mailadresser m.v. fik jeg lavet en fast kerne af interesserede modtagere.

Jeg tilmeldte mig til alle de konkurrencesites og gratissites jeg overhovedet kunne finde. Linket til konkurrencen gik selvfølgelig først til en infoside i min webshop som fortalte om alle fordelene ved at handle hos mig. Derefter skulle man trykke på et link, hvorefter man kom til selve konkurrencesiden (tilmelding til nyhedsbrev)

Derudover sørgede jeg for at tilmelde min shop til alle de søgemaskiner og webindexes jeg kunne finde i Danmark. Der er faktisk mange udover Google, Yahoo, Altavista og Jubii. Fordelen ved de mindre og lokale søgemaskiner og indexsider er, at du får en højere placering med det samme, især hvis du er rimelig unik i profileringen af din butik.

Jeg brugte bl.a. Shoplair.dk, 1klik.dk, og en hel del andre "mindre" sites. Jeg kan også anbefale at du undersøger hvilke sites der giver generel information omkring, i dit tilfælde: Fairtrade, Økologi, hudplejeprodukter, sites om personlig pleje, dit lokalområde m.v. Undersøg om der er mulighed for at få sit link ind på disse sider, tilbyd evt. et samarbejde til fælles fordel (udveksling af besøgende, links, banner m.v.)

Lav noget information som viser, at du ikke kun er på nettet for at sælge produkter, men også for at informere om ideen bag bl.a. fairtrade, økologi, hudpleje m.v. Derved vil dine besøgende opdage, at netop dit site, er interessant og en kilde til information og rådgivning indenfor det område du beskæftiger dig med.

Giv dine besøgende andet og mere end en produktliste. Sørg for at dit site er salgsorienteret uden at være overdrevet og pågående. Kig f.eks. på hvordan andre succesfulde shopper er opbygget og kopier de ideer du synes du kan bruge. Jeg har selv kigget på Dell omkring information til kunderne i forbindelse med køb. På T Hansen omkring e-mail korrespondance og ordrestatus.

Jeg har set, at du også tilbyder salg til "Wholesale". Mit råd til dig er: Skift Wholesale til f.eks. Engros, eller B2B. Beskriv fordelene ved at købe hos dig. Tænk hele tiden på, at dit site skal guide, informere og i sidste ende få kunden til at købe i netop din butik. Giver den ikke nogen opfordring til at købe, Ja, så køber kunderne ikke.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)