Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuld fradrag eller kun moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står og skal til at oprette en enkeltmandsvirksomhed. Jeg er pænt grøn på området, så derfor har jeg tænkt at købe en bog af en som hedder John Hannover ,som skulle være meget aktiv herinde.

Indtil jeg har fået købt bogen har jeg lige et par enkelte spørgsmål. Jeg kan se der er mange spørgsmål angående fradrag hele tiden. Som jeg kan se kan man ikke give et 100% svar på om noget er fradragsberettiget, men jeg prøver lige at give et par eksempler alligevel.

Der skal selvfølgelig nogle penge til at trække nogle ting fra i skat, men lad os sige der er det. 

I mit arbejde skal jeg købe adgang til nogle online platforme, såsom Harvest App , Asana, Dinero, Moz, Accuranker, Wordpress themes/plugins, Amino Plus. Hvis jeg køber adgang til dem, er de så fuld fradragsberettiget? eller er det kun en del af beløbet det jeg kan trække fra i skat?

Kan man trække domæneafgifter, hostmaster fra?

Mvh Kasper.

Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Dine udgifter til platformene samt domæneafgifter er fuldt fradragsberettiget.

Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias.

Mange tak for det. Hvad med WP templates og plugins?

Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis begge er til erhvervsmæssig brug, falder udgifterne under "driftomkostningsbegrebet" i Statsskattelovens § 6, stk. 1, litra a.

Fradraget kan dermed ske i den personlige indkomst.

Go' søndag!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper8000:
I mit arbejde skal jeg købe adgang til nogle online platforme, såsom Harvest App , Asana, Dinero, Moz, Accuranker, Wordpress themes/plugins, Amino Plus. Hvis jeg køber adgang til dem, er de så fuld fradragsberettiget? eller er det kun en del af beløbet det jeg kan trække fra i skat?

Kan man trække domæneafgifter, hostmaster fra?
ja fuldt fradrag hvis de, som forventet,jo købes alene for at skabe indtægt i din virksomhed. Også moms fradrag forudsat der er moms på regningen-  det er der ikke på alt - -f.eks. fra uden for DK hvis du er momsregistreret

Generelt altid fradrag for alt der alene købes for at skabe dine indtægter - få undtagelser - f.eks. med i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Nå det er dig :-) Mange tak for dit svar. Ok super det er nogle gode guidelinjer at have. Tak for det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)