Har du betalt pakkerne ved afsendelse? Du har nemlig sat kryds i et felt, som typisk bruges af kunder med et kundenummer, og dermed kunne en fejl måske lede til, at du har fået tilsendt en faktura på forsendelsens fulde beløb.
Men det er gætterier, jeg vil anbefale du kontakter UPS direkte via tlf og får et svar!
Det havde været billigere for dig, at bestille en flybillet til london, og personligt gå til ambassaden og få de stempler.. istedet for alt det bøvl.. For de godt 3000,- som du havde betalt kunne det sagtens betale sig.. Og især med din ekstraregning på 1100,-..
Det havde været billigere for dig, at bestille en flybillet til london, og personligt gå til ambassaden og få de stempler.. istedet for alt det bøvl.. For de godt 3000,- som du havde betalt kunne det sagtens betale sig.. Og især med din ekstraregning på 1100,-..
Mon ikke du løser dette med UPS..
han kunne havde fået en hel wekeeend tur for dep enge.
Hvad kan deres ambassade i London som den i København ikke kan ?
Det lyder jo også meget rigtigt det er dig som afsender der skal betale. har du en kvittering for de 528,00 DKK du har betalt?
Jada.
Ravn:
I første omgang må du finde ud af hvilken forsendelse fakturaen på de 923,39 DKK dækker, om det var den til eller fra ambassaden. På fakturaen må der fremgår hvilken pakke der opkræves for.
Det 'sjove' er, at der ikke står noget forsendelsesnummer på fakturaen. Der står *intet*. Grunden til at jeg kan genkende det hele som noget der overhovedet vedkommer mig, er at jeg netop har sendt tre pakker, én til England og to til USA. Og disse fakturaer modsvarer netop én 'EU Forsendelse' og to 'Ikke EU Forsendelser'.
Det havde været billigere for dig, at bestille en flybillet til london, og personligt gå til ambassaden og få de stempler.. istedet for alt det bøvl.. For de godt 3000,- som du havde betalt kunne det sagtens betale sig.
Både ja og nej.
Jeg undersøgte det faktisk, men prisen røg godt deropad, med fly og tog eller taxi fra lufthavnen til London. Der er trods alt i omegnen af 30 km hver vej.
Og så skulle jeg også bruge mindst én feriedag på det (de har jo ikke åbent i weekenden, så det må nødvendigvis være en hverdag). Og da jeg lige har fået nyt arbejde, så koster en feriedag mig en dagløn.
Og så skulle det jo lige passe at man kommer derover, og så er den medarbejder som ordner disse ting lige syg den dag, eller noget...!
Det lyder jo også meget rigtigt det er dig som afsender der skal betale. har du en kvittering for de 528,00 DKK du har betalt?
Jada.
Ravn:
I første omgang må du finde ud af hvilken forsendelse fakturaen på de 923,39 DKK dækker, om det var den til eller fra ambassaden. På fakturaen må der fremgår hvilken pakke der opkræves for.
Det 'sjove' er, at der ikke står noget forsendelsesnummer på fakturaen. Der står *intet*. Grunden til at jeg kan genkende det hele som noget der overhovedet vedkommer mig, er at jeg netop har sendt tre pakker, én til England og to til USA. Og disse fakturaer modsvarer netop én 'EU Forsendelse' og to 'Ikke EU Forsendelser'.
Du er sikker på, at det er ægte fakturaer, og ikke bare nogle svindel/phising mails?
For ved UPS fremgår modtager, tracking nummer mm altid af fakturaen, ligesom alle linjer er udspecificeret, således man kan se alt vedrørende forsendelsen...
For ved UPS fremgår modtager, tracking nummer mm altid af fakturaen, ligesom alle linjer er udspecificeret, således man kan se alt vedrørende forsendelsen...
Normalt vil man altid specificere hvad en faktura vedrøre, alt andet giver jo ikke nogen mening. mon ikke du bør ringe til UPS´s kundesevice hele sagen lyder meget mærkelig.
Du er sikker på, at det er ægte fakturaer, og ikke bare nogle svindel/phising mails?
Det har jeg skam tænkt på. Men sagen er, at det er 'rigtige' breve, med girokort og det hele.
Papiret med girokortet er i øvrigt helt blankt. Det er kun den nederste girokort-del som er udfyldt med deres og min adresse samt beløb og betalingsdato.
Du er sikker på, at det er ægte fakturaer, og ikke bare nogle svindel/phising mails?
Det har jeg skam tænkt på. Men sagen er, at det er 'rigtige' breve, med girokort og det hele.
Papiret med girokortet er i øvrigt helt blankt. Det er kun den nederste girokort-del som er udfyldt med deres og min adresse samt beløb og betalingsdato.
Nu har jeg brugt UPS i Tyskland i over 15 år, og der har aldrig været en faktura, som bare minder om det du beskriver. Alt er nøje beskrevet mm.
Du har ikke valgt Express forsendelse ved en fejl, men kun betalt for standard?