Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Byg et helt gør-det-selv hus

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Fra  Black Array Ltd Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne bygge et enkelt familiehus i Sjælland. Jeg spekulerer på, om det er muligt at bygge det ved hjælp af et byggefirma, der ikke er fra Danmark. Min far ejer firmaet og har sit eget team (arkitekter, ingeniører, eletricians, site workers osv.). Hvis du har nogen oplysninger på denne måde, så lad mig det vide, som jeg gerne vil vide så meget som muligt om dette, før jeg køber landet.

/Daniel

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Den danske byggelovgivning er meget national, det vil sige at man kan ikke overføre international byggelovgivningsviden til et dansk byggeprojekt. For at få et byggeprojekt godkendt i Danmark, skal man sætte sig grundigt ind i den danske byggelovgivning eller samarbejde med en dansk tekniker.

I udførelsesfasen er der en række kvalitets emner, som man skal opfylde for at kunne få byggeriet godkendt og finansieret, hvis de udførende ikke har kendskab til disse kan byggeriet risikere at blive kasseret og byggeriet skal herefter rettes op hvilket er dyrt. Hvis man vil benytte arbejdskraft som er uerfarne med dansk byggeri, bør man tilknytte en byggeleder/styrer/tekniker som har den nødvendige erfaring med at udføre dansk byggeri.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal indsendes en ansøgning om byggetilladelse med fuldt tegningsmateriale til den kommune hvor byggegrunden er beliggende, hvilket kan ske på nettet.

Det kan nok kun gøres af en dansk arkitekt eller ingeniør som er inde i de danske regler.

Man kan ikke indsende en byggeansøgning på en grund man ikke ejer.

VVS, el og alle de andre håndværkere skal være autoriserede.

Hvis det sker under kontrol af dansk arkitekt eller ingeniør og de respektive håndværkere, kan hvem som helst udføre arbejderne, men man skal være opmærksom på at der , når arbejderne er færdige, skal indsendes en færdigmelding til kommunen, af den arkitekt/ingeniør som har indsendt ansøgningen og har fulgt byggeriet undervejs for at sikre at alle regler og krav er overholdt.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)