Hej Ib og Sleepy,
I får mange gode svar her i tråden, men der mangler gennemgående nogle vigtige elementer, så jeg prøver lige at løfte sløret, for nogle af de teknikker der endnu ikke er nævnt.
Latent Semantic Indexing (LSI);
Dette er nok mit favoritværktøj i hele verden, når det kommer til at skrive copy til websites. Du ved sandsynligvis allerede at dine kunder søger "tapet" på Google, eller "billig tapet", eller hvad dit primære keyword nu er. Så det jeg anbefaler, er at du besøger LSIgraph.com. Denne analyserer dit keyword, og finder keywords der er tæt semantisk relateret, og som bliver benyttet på Googles søgemaskine.
Dernæst kan du hive 10-20 af dem igennem Google's Keyword Planner-værktøj, og finde dem med mest søgetrafik. Led efter de keywords med høj søgevolumen og lav konkurrence; så har du allerede nogle nye keywords du kan bruge, når du skriver copy til dine sider, og som du så pludseligt også rangerer for.
SEO Checklist:
I stedet for at bruge alle mulige mærkelige tools til højre og til venstre, så har Clickminded lavet en "Ultimate 2017 SEO Checklist", og alle de konventionelle SEO-metoder er at finde der, i en simpel step-by-step guide, hvor du tager én ting ad gangen. Det er det eneste egentlige SEO-værktøj du kommer til at behøve, i hvert fald så længe du ikke blogger. Når du engang begynder at blogge - hvad jeg virkeligt anbefaler - så vil ahrefs.com også være en stor hjælp.
Blogging:
"Men hvad skal jeg blogge om?" så jeg du spurgte. Hvorfor ikke om lige præcis det du er god til? Lav et blogindslag med "sådan blander du hurtigt og nemt en maling uden klumper", eller "10 tips til tapet der holder længere". Måske laver du endda "årets farver i tapet og maling", hvor ud hvert år vælger dine favoritter blandt de nye Pantone farver, eller hvad det må være. Der er tusindevis af muligheder. Hvis du er helt på bar bund, så tjek evt. Quora. Skriv dig op som ekspert i tapet og maling. Så ser du alle spørgsmål folk stiller omkring de emner - tag de spørgsmål der bliver stillet oftest, og lav et blog post om dem.
Google præmierer dig ualmindeligt meget for en blog, for den er dit bevis på, at din side bliver opdateret og vedligeholdt løbende. Så overvej det lige en ekstra gang.
Content Marketing:
Når det kommer til blogging og sociale medier, er det blandt dine stærkeste værktøjer i de moderne søgemaskiner. Selvom Google ikke specifikt bekræfter at social traffik hænger sammen med SERP Rang, så har vi - i branchen - bekræftet det ud over al tvivl, at jo bedre stillet du er på sociale medier, jo bedre stillet er du i søgemaskinerne. Overvej derfor en Facebook-side, hvor du poster et par gange ugentligt, og en Instagram hvor du kan dele billeder af jeres flotte maling, tapet, og arbejde. Hvis du har brug for tips til at få begyndt, så har jeg skrevet mine ti bedste tips til effektiv content marketing på min blog, her.
Pingdom Speed Test:
Noget af det mest afgørende for din SEO er hvor hurtigt dit website indlæses. Du skal altid sigte efter under 2 sekunder, og aller-ALLER-højest 8 sekunder på indlæsning. Mange anbefaler at bruge Google PageSpeed Insights til dette; men det gør jeg absolut ikke, for den er så fandens upålidelig. Brug i stedet Pingdom Tools, som giver dig en masse tips til at forbedre din indlæsningstid.
Jeg håber det hjælper dig! :-)
Mvh.
Thomas