Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depotjægerne/actionhunters?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ser nogle gange de udsendelser på TV3 Puls der hedder "Depotjægerne" hvor folk i USA byder på depotrum der er efterladt. De ser det kun udefra og nogle gange taber de penge og andre gange er der noget fedt i kasserne. Meget sjovt at se synes jeg. Men det virker til at være meget udbredt i USA. 6éren sender noget lignende der hedder Action hunters, eller noget i den stil.

Men mit spørgsmål er, findes den slags i Danmark? Eller bliver forladte depotrum ikke på samme måde udbudt på auktion herhjemme?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kæmpe forskel i Dk og usa .

Tror ikke der bliver efterladt depotrum i Danmark.

Og for det andet når det sker i USA, bliver de ikke efterladt sådan.. grunden til at udlejeren kan tag de depoter er fordi lejeren har ikke betalt for hans leje i stykke tid.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:
Men mit spørgsmål er, findes den slags i Danmark? Eller bliver forladte depotrum ikke på samme måde udbudt på auktion herhjemme?

Det er meget sjældent at depots rum i Danmark bliver forladt, dog sker det at indholdet bliver solgt hvis lejer ikke betaler for lejen.

Først skal en beskikket vurderingsmand vurdere værdien af rummets indhold ud fra hvad han kan se (han tager ikke ting ud af rummet eller åbner kasser)

Efterfølgende for nogle faste opkøbere lov til at byde på indholdet, uden at kende vurderingsprisen.  Som minimum skal vurderingsprisen opnås.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Med efterladt mener jeg også det bare er fordi de ikke bliver betalt. Herhjemme er der dog så åbenbart en vurderingsmand først, men ellers lyder det jo til det også foregår her :) Tak for info

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:
men ellers lyder det jo til det også foregår her :)

Ja men ofte er der ikke meget af værdi at hente i de rum. Ofte har folk jo allerede taget de meste af værdi før rummet er blevet spæret.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det skulle man tro. Men det er åbenbart anderledes i USA, når man ser de finder store samlinger af det ene eller andet. Så en der fandt nogle gamle malerier til en værdi på 2-300.000 dollars blandt andet. Og også set nogle køber et rum til måske 500 dollars som så viser sig at være 10.000 dollars værd osv.

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Disse udsendelser er også blot reality. Det er pure opspind.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:
Så en der fandt nogle gamle malerier til en værdi på 2-300.000 dollars blandt andet. Og også set nogle køber et rum til måske 500 dollars som så viser sig at være 10.000 dollars værd osv.

Det er jo nu nok rimeligt meget fup! hvad gør man ikke for underholdningsværdien. tror mig det kommer næppe til at ske i Danmark.

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nok at dette er laget til kunstig. Det er et underholdningsprogram og var der ikke laget til nogen rigtig gode fund så hadde ikke det vært et særligt godt program så de har nok ikke satset på tilfeldigheter her. Jeg vet ikke hvordan det er i Danmark men i Norge holder politi,toldmyndigheder og denslags jævnlige auktioner over efterladte ting og jeg tror de som ejer disse depotrum overlader gjenglemte ting til auktionshus.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

anders larsen:
jeg tror de som ejer disse depotrum overlader gjenglemte ting til auktionshus.

Det gør de ikke i Danmark, som jeg tidligere har beskrevet bruger de en vurderingsmand som vurdere værdien af rummets indhold.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)