Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Han løb med den studerende

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver denne ultra korte version, blot for at få jeres grundlæggende holdning.

Vi er et broderskab, som har overtaget virksomhed fra forældre.

14 ansatte

Min broder indledte et skjult forhold til vores studerende efter hun havde været nogle få måneder.

juni 2016

Ved en julefrokost et halvt år efter bekendte han at have haft et løst forhold med hende, men at det var slut.

dec 2016

To måneder efter, skulle det besluttes om hun skulle tilbydes fastansættelse efter endt uddannelse.

Jeg bad om at få afklaret, om forholdet var slut, da jeg ellers fandt ansættelse upassende. Han bekræftede at det var slut, men delte ikke min holdning.

Feb 2017

Senere indrømmer han at forholdet blev genoptaget kort tid efter kontrakt blev underskrevet.

Han oplyste at de begge var bekendt med min holdning og hun var indforstået med at flytte til anden virksomhed.

Jeg fastholdte at jeg fandt det upassende, at vi involverede livspartnere i vores virksomhed. Jeg ønsker ikke at arbejde med min svigerinde på nært hold.

Min broder mener jeg står alene med sådanne holdninger og at det ikke er en udbredt holdning.

juni 2017

Siden juni har vi bragt det frem til diskussion 4 - 5 gange. Langt fra med et positivt udfald.

Generelt er kommunikationen i det daglige+fritid dårlig.

Jeg har gjort det klart for min broder, at det ikke er forholdet jeg fordømmer. Pigen er rigtig sød. Det er Ansættelsesforholdet der er problemet for mig.

Fruen min har fra start fået at vide, at jeg ikke ville have hende ansat. Det er ikke hensigtsmæssigt at sammenblande.

Det er også holdningen jeg har hørt "hjemme fra" før vi overtog virksomheden (Den har min broder ikke hørt -siger han)  -men de vil ikke blande sig.

Det virker umuligt at vi skulle kunne komme til enighed

Jeg har fået tre valgmuligheder

1. Få vores netop nyansatte direktør til at fyre hende

2. Spørge medarbejderne til deres holdning

3. Lade os mægle via hans coach

Situationen er uholdbart !

Jeg søger gode råd

Fortæl gerne hvis jeg er skæv på den

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at lade direktøren afgøre om det er et problem på arbejdspladsen? Hvis direktøren ikke ser det som et problem, så kom videre men få aftalt nogle spilleregler for fremtiden, f.eks. at det direktøren eller en HR-partner som afgør hvem der skal ansættes. Jeg ville aldrig inddrage de andre medarbejdere i sådan en situation.

Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper
Takker for dit svar.
Jeg selv tænker at det vil kræve mandsmod at afskede ejerens samlever.
Faktisk men jeg at det i forvejen er kompliceret nok for ham at skulle administrere virksomheden med to brødre...
(selv om vi normalt er Let omgængelig 😏)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Medarbejderne skal ikke høres. Det vil blot skabe splid.
Mægling er for mig at se den bedste løsning.
Du selv skal også lige finde ud af, om du føler dig røvrendt, og om det i givet fald påvirker din holdning.
Måske har din bror ret i, at det kan være problemfrit. Der findes masser af virksomheder, hvor både mand og kone er på banen.

Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Takker for din kommentar

Jeg føler mig ikke røvrendt.

Mit primære problem ved dette her, er at jeg langt fra har et ønske om at skulle arbejde sammen med svigerinde eller svoger for den sags skyld.

Herefter ser jeg et ubalanceret forhold mellem medarbejdere..

Når/hvis der opstår konflikter, kan de blive ekstrem svære at få løst. Dette må jeg se forstærket af, at min bror og jeg er begge af den konfliktsky type.

Mægling - kan blive løsningen - men aldrig via den coach, som han har anvendt til personlige udfordringer gennem de seneste 6  mdr.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg vil ikke blande mig i hvad i skal gøre, men i min verden, så er det der er problemet, at dette ikke bliver overladet til den adm. direktør, han har jo ansvaret for virksomheden, uanset om du og din bror ejer det, så er det jo direktøren der har ansvaret for den daglige drift, og dermed skal beslutte om det er et problem.

Jeg syntes holdningen med at man ikke vil arbejde med en svigerinde eller svoger er helt forkert.

Det lyder som om det bunder i noget følelsesmæssigt fra jeres privatliv der er problemet, ikke virksomheden.

Personligt vill jeg intet problem have med at ansætte nære venner eller familie, så længe de vidste hvem der havde ansvaret hvor, og så følger der i virksomhedsregi nogle gange nogle ubehagelige beslutninger med, som man ikke må lade sig påvirke af i sit privatliv.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Takker for dit svar.

Jeg giver dig ret i, at der bunder noget følelsesmæssigt i det. Det er lige netop det der er problemet her. Min bror og svigerinde tager jo nogle særlige følelser med på arbejdet. Dette undgår jeg sikkert heller ikke selv at gøre. Havde det være en virksomhed med 300 ansatte, kunne man nemmere adskille. Men med så få medarbejdere, anser jeg en stivhed i det professionelle virke.

Før vi overtog virksomheden husker jeg vores gamle revisor fortælle mig, "lad være med ansætte nære venner, lad være med at ansætte jeres koner"

Stort set alle danske 1000 største virksomheder har en politik inden for parforhold på arbejdspladsen.

Jeg tænker der må være nogen som har bitre erfaringer.....

Lade direktøren tage afgørelsen, kan blive nødvendigt i sidste instans.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Få vores netop nyansatte direktør til at fyre hende

2. Spørge medarbejderne til deres holdning

3. Lade os mægle via hans coach

4. Lad direktøren træffe den objektive beslutning og kom videre med din virksomhed.

Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander

Takker for svaret...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes fordele og ulemper ved den adm. direktør skal gøre det. Bottom line er jo, at i nok har ansat hende fordi hun giver værdi til firmaet - en adm. direktør vil jo ikke fyre en medarbejder der skaber værdi. 

Det lyder for mig som et familieproblem der går ud over familievirksomheden. I bør sætte jer ned og få skabt en løsning med en 3. part (en rådgiver af en art, revisor, advokat, forældre el. lign.) så i også er sikre på at en sådan situation ikke opstår igen. En coach vil alt andet lige se det fra din brors synsvinkel, da han jo betaler ham - det skal være en som tænker på virksomheden og/eller ikke kender situationen.

Pas på med at gøre det alt for meget ud af det. For mig lyder det ikke så slemt igen, hvis medarbejderen ellers skaber værdi. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)