Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips/guides til prisfastsættelse af B2B produkt serie (online e-commerce)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi er et B2B firma, som sælger data loggere. Vi har pt. 3 varianter i vores line up, priset til hhv 169 EUR (basis modellen), 229 EUR (inkl. time stamping af data observationer) og 399 EUR (inkl. WiFi). Vi sælger direkte via vores webside, men også i nogle tilfælde til større kunder/distributører som ønsker 10-20% rabat.

Vi har haft en del overvejelser omkring hvordan vi bedst prissætter vores produkter fremadrettet, også ifm. en potentiel "next generation" version af disse, som tilføjer en række forbedringer/features (fx GPS). Specifikt har vi overvejelser ala:

1) Bør vi justere priserne på de to første op med 20-30 EUR for at gøre springet mindre til vores sidste enhed, eller alternativt justere den ned i pris med fx 50 EUR

2) Bør vi justere alle 3 produkter markant ned i pris med en nedgang i margin, men tilgengæld mulighed for at øge volumen (marginen er OK idag, men omvendt er vi allerede billige ift. mange af de primære konkurrenter)

3) Bør vi teste periodisk med fx "limited time offers" for at vurdere effekt på volumen

Overordnet tror jeg det vi søger mest er at høre hvad I andre har gjort når I har haft den slags overvejelser - om der er en struktureret tilgang "beyond gut feelings"? Og om I evt. kan anbefale guides/artikler eller lignende?

Tak!

Martin

Tilmeldt 13. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Fra  GolBong Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Vi har en udfordring som minder en stor del om jeres. Vi sælger overvågningskameraer fra en producent som laver kameraer i meget høj kvalitet. Vi sælger både privat og erhverv.

Det er meget stor konkurrence på overvågningskameraer og vi har sat en yderst konkurrencedygtig pris.

Vi sælger typisk to kategorier, en hvor prisen er omkring DKK 900, og en hvor den er omkring DKK 1800.

Den dyre serie er sammenlignelig med andre mærker som sælges til den dobbelte pris, men som er kendte mærker.

Vi mener selv vi har lagt os i det rigtige prisleje, men overvejer nu at regulere priserne for at få øget salget, ud fra følgende måder :

1) Sætte prisen 30-40% procent med, både for at få mere salg nu men også blive branded - tanken er så at sætte prisen op igen senere, men er bange for at vi kan risikere at dette betyder at vi til den tid fuldstændigt mister salget, fordi kunder forventer at det skal være billigt.

2) Sætte prisen op, så den nærmer sig prisen som kvaliteten tillader, og sælge varen med en rabat, så man kommer med på den nuværende pris, er så bange for at man kan blive opfattet som en kuponshop, som sælger varer til en alt for høj førpris.

3) Holde prisniveauet som det er i dag.

Vores situation er at vores kunder kommer igen for at købe mere, når de har købt det første produkt, hvilket jo må tolkes som at kunden er tilfreds med kvaliteten. Så det handler primært om at få nye kunder ind.

Mvh

Jørgen K. Rasmussen
Salvum ApS
GolBong.dk

Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, det lyder præcis som den type udfordring vi sidder med :) 

Hvis I kommer på gode erfaringer ift. dette må du gerne gi lyd!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)