Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP - budgetter og opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg står i den situation at jeg skal til eksamen i en forretningsplan jeg selv har lavet. Jeg har derfor lavet nogle driftsbudgetter hertil. Er der nogen der er gode til at kigge sådan nogle igennem for fejl og mangler?

Jeg skriver ligeledes i opgaven om, at jeg skal overtage/købe en eksisterende virksomhed. Den er sat til 6 mio kr. og dette beløb skal jeg låne i banken. Er det overhovedet muligt at kunne låne så meget i banken, hvis man har lavet en god forretningsplan? Er der et loft på lån? Hvad kunne ellers være en mulighed, hvis ikke banken vil låne alle disse penge.. Låne flere steder, kreditforeninger eller investorer?

Opgaven er fiktiv, men er skrevet omkring en virkelig virksomhed og skal være så virkelighedstro som muligt.

Håber meget at der er nogle kloge hoveder som kan svare på mine spørgsmål.

Hilsen Nana

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nana1989:
Er det overhovedet muligt at kunne låne så meget i banken, hvis man har lavet en god forretningsplan

Nej det gør det absolut ikke alene, du kan være sikker på at banken vil stille krav om at du stiller sikkerhed for en stor del af beløbet.  Som du selv nævner er der andre alternativer, som noget relativt nyt er der Flex Funding www.flexfunding.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der er vigtigt ved et budget er oftest de skrevne ord, og ikke bare tal; alle kan klynge tal ind i et excel-ark, men at forklare hvorfor er det svære. Jeg vil gerne tage et kig på dine budgetter hvis det er - bare skriv en PM.

Om 6 millioner er realistisk afhænger af så meget. Er du ung (start-tyverne) uden erfaring kan det nok godt gå hen og blive svært at låne det beløb. Her er det vigtigt at du viser du kan smide noget egen-finansiering med ind i billedet; investorer vil derfor være det bedste valg, da det ikke er lånte penge. 

Ellers, som Ravn skriver - så handler det også om sikkerhedsstillelse. En fødevarebutik vil have sværere ved virksomhedspant modsat et fitnesscenter. 

Husk at mange banker har meget fokus på likviditet; er dit cash-flow godt og uden stor risiko står du stærkt. Alt andet er sekundært, for hvis du ikke har pengene til at betale regningerne ramler det jo alligevel. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)