Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav om modydelse for at yde rabat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har googlet lidt men ikke fundet et ordentligt svar.

Er det tilladt at kræve, at en bruger tilmelder sig nyhedsbrevet for at være med i en 'kundeklub', hvor man får rabat og gratis fragt?
Og at man derfor skriver, at hvis kunden afmelder sig nyhedsbrevet, er de ikke længere medlem af 'klubben'?

Jeg mener selv, at det ikke er tilladt, da man generelt ikke må kræve en modydelse for at give rabat, men jeg kan ikke finde nogen afgørelser eller paragraffer, der understøtter det.

Jeg yder selv en rabat på min side, hvor jeg ikke har krav om modydelse, men jeg er stødt på ovenstående situation hos en anden shop og undrede mig over, om det var tilladt.

Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Jeg kender ikke det juridiske bag, men der er mange virksomheder der har kundeklubber, hvor kunden så får rabat ved køb, hvis de er brugere.

på mytrendyphone, får kunden 7% hvis de er medlem af deres klub (har oprettet en bruger)

Om man skal være tilmeldt nyhedsbrevet, tror jeg faktisk ikke.

www.livalaan.dk - Gør dine drømme til virkelighed

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - og det er jeg med på, at man melder sig til en klub.

Jeg synes bare, at man ofte kan framelde sig nyhedsbreve uden at blive 'smidt ud af klubben'.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Nej - og det er jeg med på, at man melder sig til en klub.

Jeg synes bare, at man ofte kan framelde sig nyhedsbreve uden at blive 'smidt ud af klubben'.

Nu skriver du jo selv "kundeklub" og dermed en lukket klub kun for medlemmer.
Jeg vil da umiddelbart mene at det er ok at forvente at medlemmer af en klub også er modtager af nyhedsmail.
Hvorfor ellers være med i klubben?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Står det nogen steder i den danske lovgivning at det ikke er tilladt?

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Står det nogen steder i den danske lovgivning at det ikke er tilladt?

Det er lidt det, jeg spørger om.

Min revisor gjorde mig opmærksom på, at jeg ikke kunne betinge en rabat, at vedkommende gjorde noget for mig (som jeg sidestiller med hvad en tilmelding til et nyhedsbrev vil være).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Min revisor gjorde mig opmærksom på, at jeg ikke kunne betinge en rabat, at vedkommende gjorde noget for mig (som jeg sidestiller med hvad en tilmelding til et nyhedsbrev vil være)
tvivler. Det er klart du ikke kan reparere en persons bil for 10.000 og give 5000 i rabat hvis bilens ejer maler dit udhus og på den måde stille krav om modydelser for reduktion af pris, men det er ikke rigtigt sammenligneligt her synes jeg

I tilfældet bil/udhus må man bare fakturere hver især og så ender det med 5000 kr som betaling fra bilejeren (med moms osv)

Jeg kan ikke se tilmelding til nyhedsbrev i det - men spørg dog din revisor hvad han konkret mener?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Kenneth:
Min revisor gjorde mig opmærksom på, at jeg ikke kunne betinge en rabat, at vedkommende gjorde noget for mig (som jeg sidestiller med hvad en tilmelding til et nyhedsbrev vil være)
tvivler. Det er klart du ikke kan reparere en persons bil for 10.000 og give 5000 i rabat hvis bilens ejer maler dit udhus og på den måde stille krav om modydelser for reduktion af pris, men det er ikke rigtigt sammenligneligt her synes jeg

I tilfældet bil/udhus må man bare fakturere hver især og så ender det med 5000 kr som betaling fra bilejeren (med moms osv)

Jeg kan ikke se tilmelding til nyhedsbrev i det - men spørg dog din revisor hvad han konkret mener?

vh John Hannover

Min revisor har kun sagt det hele generelt. Det med nyhedsbrevet er noget, jeg selv har tænkt over.

I mit eget tilfælde giver jeg en rabat, hvis kunden efterfølgende deler hans/hendes oplevelse af handlen på sin Facebook eller Instagramprofil.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)