Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rod i momsen..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :) 

Jeg har oprettet et IVS d. 17/5 
Nu har jeg fået en mail fra skat hvor der står jeg skal inberettet momsen 01.07.2017 - 30.09.2017. 
Jeg ringer så til dem og spørge, hvad så men perioden fra 17/5 til 1/7.. 

Deres svar til dette er, at jeg først har været inde og "moms tilmelde" mig den 26/7 og jeg skal gå ind på Virk.dk og lave moms datoen om. 

Nu har jeg så været inde på virk.dk for at se om jeg kan lave det om, men kan ikke rigtig finde ud af hvordan man gør? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du skal have momsref for perioden 17/5 til 1/7 så skal du jo have momsdato 17/5 og mangler jo så også en indberetning som skulle have være for nogle måneder siden og jo vil give en bod. I ændringsblanketten mener jeg godt du kan finde momsregistreringen (se menu i venstre side) og der ville jeg tro du kan ændre momsdatoen til 17/5

Du er ikke alene om problemet da selv visse betalte stiftere ofte overlader momsen til ejer uden at gøre opmærksom på det - men ofte er billigeste løsning eller "gør det selv" skidt

Læs lige disse 12 punkter som du alle SKAL kunne give flueben hvis du ikke skal stå over for næste problem og mulig bod  - for der er mange der mangler både 2 og langt flere af dem http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har opkrævet moms i perioden frem til 30/6 OG du kun ville skulle have have få kroner tilbage, ville jeg blot ændre moms-start til 1/7 2017. Derved sparer du eventuelle bøder og administration. Ups, det var ikke dét, du spurgte om :-/

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)