Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til freelancer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 26. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner, 

Jeg er i den situation, at vi i min virksomhed har fundet en freelancer, som vi skal bruge til noget grafisk-arbejde mm. Vi forventer at det tager mellem 100 - 130 timer alt i alt over de næste 5 - 6 uger. Freelanceren er ansat fuldtid i et anden virksomhed, og har ikke eget CVR-nummer. Såvidt, hvad jeg kan læse mig frem til, så havde det været smartest, hvis blot hun havde sendt os en regning, og vi så havde betalt den derefter. I stedet for nu, så er jeg i tvivl om, hvordan jeg lige tager højde for feriepenge, pension mv, idet hun i princippet skal være ansat i vores virksomhed. 

Vi har aftalt en timepris på 400 kr. hvoraf alt er inkluderet. Skal jeg regne baglæns, for at finde frem til hendes 'rigtige' timepris, når feriepenge og pension ikke er medregnet? Eller hvad er lige smartest? Og hvordan gør jeg lige? :)

Jeg har forsøgt på google, virk.dk osv. men er stadig lidt i tvivl. 

Det skal ej heller udelukkes, at hun skal lave mere arbejde for os senere hen, men fastansat bliver hun nok ikke, da det mere vil være opgavespecifik.

De bedste hilsner, 
Rasmus 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OM det er lønmodtagerjob eller selvstændig virksomhed afhænger ganske af jobbets karakter. HVIS skat skulle mene det er alm lønmodtagerjob, så vil du kunne hænge på en manglende skattebetaling men se lidt om forskellen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

Er det så selvstændigt og der faktureres MED moms fra CVR så skal du ikke tænke i feriepenge eller andet. Er det fra CVR uden moms så skal du indberette det som honorar til skat og samme hvis det er fra CPR

Er det lønmodtager job i virkeligheden, så skal du tænke i feriepenge og indberette som løn - man kan sagtens være ansat i flere virksomheder samtidigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København NV
Tilmeldt 26. Oct 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:49

Hej John, 

Tak for dit svar. Jeg er blevet klogere. Super link

- Rasmus