Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkrete udgifter i enkeltmandsvirksomhed og fradrag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et af de klassiske spørgsmål, som er blevet besvaret mange gange herinde. Jeg vil gerne have et lidt bedre overblik over fradrag i en enkeltmandsvirksomhed.

Et fiktivt eksempel... Enkeltmandsvirksomheden som er momsregistreret laver hjemmesider, seo arbejde og online marketingskampagner. Martin som ejer enkeltmandsvirksomheden kører ud til potentielle kunder i hele landet og holder møder. Hver mandag og tirsdag sidder han på adressen hos én af hans kunder, og udfører konsulentarbejde. 

For at holde det simpelt, så lad os sige Martin omsætter for 300.000 kr eks. moms om året. I løbet af året har han haft følgende udgifter(fiktive beløb):

1: Dinero : 2000 kr,- 
2: Computer kabler 1000 kr,-
3: Computer 6000 kr,-
4: Abonnement til online platforme, eks accuranker, moz etc 12.000 kr,-
5: Forplejning (ved kørsel til potentielle kunder) 3000 kr,-
6: Forplejning (ved arbejde hos kunde) 3000 kr,-
7: Tøj (1000 kr,-)
8: Mobilabonnement: 2000 kr,-

Dette giver i alt udgifter på 30.000 kr,- . Er ovenstående udgifter 100% fradragsberettiget?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja

2 jahvis - dog hvis den står i hjemmet - så vil skat forvente privatbrug også og derfor kun delvist momsfradrag

3 som 2

4 ja

5 Ikke til at sige-. Ejer kan ikke bare trække mad fra da han jo kan have madpakke osv med - men midlertidigt arbejdssted kan give mulighed. Ingen facitlist

6 som 5 - hvis måltidet bare erstatter det du ellers havde privat er der ikke fradrag

7 Ikke fradrag for ejer uanset logo med mindre det er meget specielt tøj type skorstensfejer, så her nej

8 ja hvis du angiver skat af fri telefon som 2700 kr som tillæg til dit resultat = det skal samlet koste noget i den stil før det betaler sig

Overvej min bog #Fradrag 2017 som linket som lister ca 70 fradrag alfabetisk med forklaring og generelt forklaring - den kan du så også trække fra

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for dit svar.

Til 2 svarede du : " jahvis - dog hvis den står i hjemmet - så vil skat forvente privatbrug også og derfor kun delvist momsfradrag".

Vil det så sige hvis jeg køber en computer til 4000 kr,- + moms, vil jeg kunne trække 4000 kr,- fra og x antal af moms?

Lige når jeg har dig på krogen ift. de fradrag her. Hvis man har en enkeltmandsvirksomhed bliver det til fradrag i ens indkomst.

Hvis man har et IVS i stedet for forbliver fradraget i virksomheden. (Hvis vi bare lige tager et basalt eksempel udfra de 4000,- kr.) Så der skal betales selskabsskat af de 22% + der skal opspares 25% af de 4000 kr,- i virksomheden. Dermed bliver ens overskud større i virksomheden, men det bliver dyrere at tage penge ud til sig selv ift. enkeltmandsvirksomhed.

Er det nogenlunde korrekt forstået?

Vh Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Vil det så sige hvis jeg køber en computer til 4000 kr,- + moms, vil jeg kunne trække 4000 kr,- fra og x antal af moms?
ja - kan du ikke sandsynliggøre andet, så vil skat normalt godkende 50/50 = halvt momsfradrag

Kun for computer gælder den sag - andre aktiver skal du også dele selve prisen på hvis du benytter dem privat

Det andet med IVS er noget vrøvl som vil tage for lang tid at forklare - men du betaler 22% selskabsskat af det du ikke tager ud som løn som koster personskat - og så senere år personskat i alle fald (eller senere når du må tage udbytte - udbytteskat) Det kan du gøre magen til i personlig virksomhed hvis du bruger VSO men i begge fald er det enkle at tage løn i selskab eller have overskud i personlig virksomhed og betale skat, så længe man ikke betaler topskat

Skatten inden man har pengene i lommen er i princip helt ens i begge former

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)