Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsefradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål ang. rejsefradrag som jeg håber i kan hjælpe med. 

Jeg har et hjemmekontor og ejer et rejsebureau som er et enkeltmandsvirksomhed uden ansatte. Jeg rejser tit på messer og konforencer uden for Danmark og jeg er i tvivl over hvilket regler der gælder for at fradrage rejseudgifterne . Nogle gange er disse delvist betalt, såsom, fly, hotel, mad. Andre gange skal jeg selv betale for fly, mad. 

Er der mulghed for at fratrække noget på mine rejser?  Håber nogen kan hjælpe mig på vej.

tak, VH

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

25% fradrag for småfornødenheder kan du altid få

SKAT: Rejsefradrag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

geuxor:

Hej,

Jeg har et spørgsmål ang. rejsefradrag som jeg håber i kan hjælpe med. 

Jeg har et hjemmekontor og ejer et rejsebureau som er et enkeltmandsvirksomhed uden ansatte. Jeg rejser tit på messer og konforencer uden for Danmark og jeg er i tvivl over hvilket regler der gælder for at fradrage rejseudgifterne . Nogle gange er disse delvist betalt, såsom, fly, hotel, mad. Andre gange skal jeg selv betale for fly, mad. 

Er der mulghed for at fratrække noget på mine rejser?  Håber nogen kan hjælpe mig på vej.

tak, VH

De konkrete udgifter som alene tages for at skaffe dig dine indtægter og ikke kan ses som fornøjelse, er der fradrag for efter regning eller som diæter. Bliver de betalt så er der ikke fradrag - eller du kan sige - betalingen udløser så skat og dermed udligner fradraget, så det er en forudsætning du har udgiften
Uanset hvad er der 25% fradraget til småfornødenheder så længe rejsen har 100% rent firma formål og jo gerne afspejles i - at du tjener penge som du så beskattes af :) - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/bogfring-af-rejseudgifter-momsmssigt.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)