Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke konkurs men lukning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en enkeltperson virksomhed som jeg vil lukke.

Da jeg startede firmaet skød jeg nogle penge i projektet og købte en erhvervsandelsbutik for lånte penge.

Nu vil jeg lukke firmaet og sælge andelen.

Skal jeg lukke firmaet først, afregne moms og skat og betale de indskudte penge og lokalet tilbage til "mig selv" og derefter sælge lokalet (andelen)...?

Andelen er måske mere værd nu end da jeg købte den.

Det jeg håber er, at jeg kan lave et ophøre udsalg, betale skatter, lukke firmaet og stå med privat ejerskab over andel.

Hvem kan man FEKS rådgive sig med?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis andelen er købt i virksomheden og trukket fra, så skal den jo helt som alt anden du har købt, også alt du har straksafskrevet, enten sælges inden du kan lukke efter normale momsregler til andre til den pris du nu en gang kan få, eller til dig selv, og da skal det være til len helt realistisk pris du skal søge at dokumentere (ejendomsmægler for anpart - DBA f.eks. for aktiver uanset de er skrevet af)

Alt dette indgår så i de selvangivelse du lukker med. Der er intet du har købt og haft som udgift i virksomheden som du bare kan beholde

Et kontant beløb du har indskudt (som lån) er - med mindre du har kørt VSO blot bogført i status og har intet med din skattemæssige situation at gøre - det har du heller aldrig betalt skat af i din virksomhed og får igen hvis pengene stadigt er der - uden skat - feks efter salg af anparten

enhver revisor kan rådgive 

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)