Kan man egentlig hive banken i retten? |
Du kan altid kontakte dem
Kan man egentlig hive banken i retten? |
Du kan altid kontakte dem |
Det lyder nu lidt mærkeligt hvis banken skulle gøre det, Hvor fra ved du at de gør det? Er du under 18 år ? Har du belæg for din påstand så klag til bankens afdelingsleder. Det hedder kontoudtog og ikke konto udsigt som du skriver ;-) |
Afhængigt af dit engagement er det nok nemmere bare at skifte bank- |
Du kan klage til banken som har en klageafdeling de skal oplyse dig om hvis du beder om det - eller gå til retshjælpen eller betale advokat Jeg ville bruge klage til banken først og finde ud af hvorfor, for det lyder mystisk Med mindre der er et eller andet med du ikke er 18 og har gjort noget som kunne være ansvarspådragende for dine forældre, som måske gjorde at banken har henvendt sig der (og mon ikke det er en af dem der har talt med dine søskende og ikke banken ) Bed banken om kontakt til deres klage afdeling NÅR du er helt sten sikker på hvorfor vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Det fordi jeg har brugt mine penge dumt. Og ja er over 18, har kun brugt mine penge og ingen andres. Så kan ik forstå de kan tillade sig det.. |
Hej MR Send en klage til Pengeinstitutankenævnet og sende kopi af din mailklage til den pågældende bank. Når du ser du har klaget til Pengeinstitutankenævnet, reagerer de meget, meget hurtigt og slår ud med armene og beklager... |
Ofte svarer pengeinstitut klagenævnet (efter ofte lang behandlingstid) at man først skal henvende sig til bankens egen klageansvarlige (sådan en afdeling har alle banker netop til at skulle være første instans). Her ved de at næste skridt er pengeinstitutklagenævn, men på den måde har klagenævnet både klager og banks svar p en gang, og ofte slipper de for behandling, da klageansvarlig i banken som udgangspunkt altid tager klagen seriøst - Her finans Danmarks om sagen - den klageansvarlige i bankerne er lovmæssigt bestemt og derfor altid mellemmand inden klagenævn http://finansdanmark.dk/gode-raad/saadan-klager-du-over-din-bank/ Her eksempel på Nordeas formular - også med henvisning til at er man så ikke tilfreds kan man klage til klagenævntet https://www.nordea.dk/om-nordea/om-nordea/kundeservice-klagebehandling.html Hvis trådstarter er over 18 og ikke har brugt forældrenes penge så er det ret klart de vil beklage og forklare for de må ikke give kontoudtog eller oplysninger vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
hvorfor - skriv dog til bankens klageafdeling. Din filial skal give dig præcis kontakt til den, og den kører sagen seriøst normalt, og er du så ikke tilfreds, så går du til pengeinstitut klagenævnet. Det er en proces for at undgå at klagenævnet står med alle mulige ligegyldige sager, men den klageansvarlige i hver banks hovedsæde vil IKKE have en sag til klagenævnet og erkender generet altid de fejl der måtte være begået og om nødvendigt kompenserer, hvis det har givet økonomisk tab vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com