Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man Hive banken i retten?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man egentlig hive banken i retten?
Sagen er den, at jeg bor ude og ikke har kontakt med min familie osv. Banken osv ved skam også jeg bor alene osv men alligevel går de og viser min konto udsigt, hvilken indtjening jeg har være måned osvosvosv. Men de har ik spurgt mig om lov? Har aldrig godkendt banken til at vise mine søskende eller far lov til at kigge på min konto osv?! Satme klamt.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder nu lidt mærkeligt hvis banken skulle gøre det, Hvor fra ved du at de gør det? Er du under 18 år ?   Har du belæg for din påstand så klag til bankens afdelingsleder.

Det hedder kontoudtog og ikke konto udsigt som du skriver ;-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhængigt af dit engagement er det nok nemmere bare at skifte bank- 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan klage til banken som har en klageafdeling de skal oplyse dig om hvis du beder om det - eller gå til retshjælpen eller betale advokat  Jeg ville bruge klage til banken først og finde ud af hvorfor, for det lyder mystisk

Med mindre der er et eller andet med du ikke er 18 og har gjort noget som kunne være ansvarspådragende for dine forældre, som måske gjorde at banken har henvendt sig der (og mon ikke det er en af dem der har talt med dine søskende og ikke banken )

Du er nok nød til at finde ordentlig ud af hvorfor og hvad der er sket - inden du spilder kræfter, men er du over 18 så er der næppe nogen god grund til at de viser noget til dine forældre, med mindre du har hævet fra dem uden aftale osv

Bed banken om kontakt til deres klage afdeling NÅR du er helt sten sikker på hvorfor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fordi jeg har brugt mine penge dumt. Og ja er over 18, har kun brugt mine penge og ingen andres. Så kan ik forstå de kan tillade sig det..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MR

Send en klage til Pengeinstitutankenævnet og sende kopi

af din mailklage til den pågældende bank.

Når du ser du har klaget til Pengeinstitutankenævnet,

reagerer de meget, meget hurtigt og slår ud med armene

og beklager...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofte svarer pengeinstitut klagenævnet (efter ofte lang behandlingstid) at man først skal henvende sig til bankens egen klageansvarlige (sådan en afdeling har alle banker netop til at skulle være første instans). Her ved de at næste skridt er pengeinstitutklagenævn, men på den måde har klagenævnet både klager og banks svar p en gang, og ofte slipper de for behandling, da klageansvarlig i banken som udgangspunkt altid tager klagen seriøst - 

Her finans Danmarks om sagen - den klageansvarlige i bankerne er lovmæssigt bestemt og derfor altid mellemmand inden klagenævn http://finansdanmark.dk/gode-raad/saadan-klager-du-over-din-bank/ 

Her eksempel på Nordeas formular - også med henvisning til at er man så ikke tilfreds kan man klage til klagenævntet

https://www.nordea.dk/om-nordea/om-nordea/kundeservice-klagebehandling.html 

Hvis trådstarter er over 18 og ikke har brugt forældrenes penge så er det ret klart de vil beklage og forklare for de må ikke give kontoudtog eller oplysninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 24
Fra  Flexicu Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og så sker der ikke mere i den sag. 

Bankerne virker nærmest som om de er fredet i dette land. Det er næsten ligegyldigt, hvad de laver af vanvittige ting. Det har ingen konsekvenser overhovedet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Flexicu:

Ja og så sker der ikke mere i den sag. 

Bankerne virker nærmest som om de er fredet i dette land. Det er næsten ligegyldigt, hvad de laver af vanvittige ting. Det har ingen konsekvenser overhovedet. 

hvorfor - skriv dog til bankens klageafdeling. Din filial skal give dig præcis kontakt til den, og den kører sagen seriøst normalt, og er du så ikke tilfreds, så går du til pengeinstitut klagenævnet. 
Det er en proces for at undgå at klagenævnet står med alle mulige ligegyldige sager, men den klageansvarlige i hver banks hovedsæde vil IKKE have en sag til klagenævnet og erkender generet altid de fejl der måtte være begået og om nødvendigt kompenserer, hvis det har givet økonomisk tab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)