Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af vareprøve

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at bygge en parti af vareprøver til en kommende messe samt markedsføring aktiviteter de kommende måneder. Da produktet ikke er færdig, bliver det noget med at de interesserede kunder får vareprøver med hjem til test og forhåbentlig får jeg på sigt en del tilbagemeldinger som skal hjælpe mig med videreudiklingen af produktet.

I den forbindelse er jeg begyndt til at bestille komponenterne som indgår i produktet. Må jeg godt straks afskrive disse komponenter og materialer som udgift til fx markedsføring eller lign. konto i stedet for at jeg skal skrive dem ind på kontoen til fysisk lager og skal igennem mange andre konti for at ende igen som en udgift for virksomheden? Dvs. resultatet i sidste ende bliver nok det samme, men det vil være rart at kunne sparre tid og gøre regnskabet mere overskuelig...

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I princippet er det først en markedsføringsudgift på det tidspunkt du afleverer prøverne til en kunde. Så i princippet bør du køre det via lageret.

Men hvis du skal til messe om kort tid og har købt specifikt ind til det samt ikke skal bruge dine bogførte resultater i mellemtiden, så kan du godt føre dem direkte i resultatopgørelsen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)