Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbage betaling af egen gæld i virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål vedrørende dét at indskyde privat kapital i en enkeltmandsvirksomhed og dét at kunne betale den gæld tilbage sig selv...

Hvis nu jeg opstiller følgende case:

- I 2015 indskyder jeg 50.000

- I 2016 Indskyder jeg 30.000

I 2017 går det så godt, ar jeg har rigeligt kapital på min erhvervskonto. Overfører jeg så bare 80.000 tilbage til min privatkonto, som så ikke er skattepligtig?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke relevant. Du må hæve og indsætte så meget, du lyster. Det er kun indtægter minus udgifter, du betaler skat af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I 2015 og 2016 laver du indskud og det gør du ved at bogføre det ind i STATUS via mellemregning - indskud af ejer under egenkaptialen og så bank som modkonto hvis det er banken du bruger (ellers har du jo heller aldrig kunnet stemme banken af) eller hvis du privat har betalt aktiver, med udgifter til aktiver i drift som modpost

Det betyder, at der i 2017 står 80.000 på på mellemregning indskud af ejer og da de jo står i status, så påvirker tilbagebetaling til dig ikke resultatet som jo står i drift - og derfor får du ikke skat af dem heller

Overvej min bog "Introduktion til regnskab" som link. Det er en læst læst bog som bla.a. har det du spørger om forklaret + meget mere du måske bør vide, når du spørger som du gør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)