Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dumt spørgsmål om CVR nr.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi har spekuleret i mange år at åben vores egen lille Café. Men vi vil gerne undgå at tage en kredit/finansiering til det. Vi siger, vi ejer et hus med egen erhvervslokale. Kan vi registrere virksomheden selvom, den ikke eksisterer endnu?Skype-Wondering

Vi arbejder og vil gerne fortsætte med det indtil lokalen er “ready to go” (derefter vil jeg opsige mit job) dvs. der er ikke en dato for åbningsdag! Men hvis vi ikke har et CVR nummer, det betyder at vi skal bestille alle udstyr/indretning som privatperson og vi er ikke sikker på om det er en god idé. Vi kunne klare det (at indretter caféen med egenkapital) men det vil tage et par måneder!

Hvad siger I, er det dumt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det af hensyn til dit faste arbejde du ikke ret gerne vil kunne spores med et CVR - for ellers ville jeg da stifte og købe ind i det CVR. Der er dog ikke, så længe tingene indkøbes i stifters navn og alene indkøbes med det formål at stifte, noget i vejen for at tage udgiften ind ved stiftelse så længe det er købt efter visse regler du kan læse her:

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html 

I skal jo også være sikre på I må drive cafe fra jeres eget lokale og huske at hvis I ejer huset privat, kan I ikke tage husleje af et CVR uden det udløser fuld skat. I kan fradrag % af forbrug og skat på huset

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)