Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab, moms, skat og det løse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har et nystartet webshop fra april måned ca. Vi har gemt alle bilag og skrevet alt kørsel ned. Men når vi nu kommer dertil at vi sksl lave regnskab, indberette osv. Så er vi på bar bund om hvor meget vi skal gøre, er der tidsfrister for hvornår det skal gøres, og hvordan det skal gøres? Vi har hørt lidt om forskellige programmer hvor man får hjælp til det meste. Skal der en revisor indover og godkende arbejdet? Håber der er nogen derude med mindre virksomheder som kan fortælle os hvad i gør eller evt hjælpe os

PS: vi kører webshoppen på fritidsbasis lige nu og derfor ikke mange bilag (ca 50stk)
På forhånd mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest må du fortælle hvad det er for en virksomhed, for skat - inkl fradrag for kørsel - er forskellig afhængig af om det er personlig virksomhed som I/S eller et IVS f.eks http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Der er ikke krav om revisor før ganske høje oms og balance tal - men derfor kan det jo være klogt med en økonomiforstandig person til gennemgang

Umiddelbart kan www.dinero.dk anbefales til regnskab

Alt skal føres - indtægter og udgifter og ikke alt giver skattefradrag (og listen er for lang til her men f.eks repræsentation, gaver o.l har egne regler)

Fristen er at der skal bogføres uden unødig forsinkelse og generelt vil regnskabsåret "altid" være 31/12 afslut for personlig virksomhed med selvangivelse omkring 1/7 og sikkert 31/12 for et selskab men det kan variere og det kender I selv fra evt registrering - og regnskab inden 5 mdr

Overvej at sætte jer godt ind i ting inden i kommer for langt, for der er en del faldgrupper hvor man pludseligt kan stå med håret i postkassen. Se evt lidt læsestof her til alle former for virksomhed eller selskab i link

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 16
Indlæg ialt: 36
Fra  Aconta ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg vil sagtens kunne afhjælpe dig her. Jeg servicere til dagligt små mellemstore virksomheder via mit firma Aconta.

For en virksomhed af din størrelse, vil jeg udarbejde og indberette dit årsregnskab og selskabsselvangivelse for en fast pris på kr. 2.500

Er du interesseret i at høre nærmere kontakter du mig endelig på 28 56 29 99 eller via frederik@aconta.dk

Mvh Frederik Ploug

www.aconta.dk 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)