Vi har et nystartet webshop fra april måned ca. Vi har gemt alle bilag og skrevet alt kørsel ned. Men når vi nu kommer dertil at vi sksl lave regnskab, indberette osv. Så er vi på bar bund om hvor meget vi skal gøre, er der tidsfrister for hvornår det skal gøres, og hvordan det skal gøres? Vi har hørt lidt om forskellige programmer hvor man får hjælp til det meste. Skal der en revisor indover og godkende arbejdet? Håber der er nogen derude med mindre virksomheder som kan fortælle os hvad i gør eller evt hjælpe os
PS: vi kører webshoppen på fritidsbasis lige nu og derfor ikke mange bilag (ca 50stk)
På forhånd mange tak
Der er ikke krav om revisor før ganske høje oms og balance tal - men derfor kan det jo være klogt med en økonomiforstandig person til gennemgang
Umiddelbart kan www.dinero.dk anbefales til regnskab
Alt skal føres - indtægter og udgifter og ikke alt giver skattefradrag (og listen er for lang til her men f.eks repræsentation, gaver o.l har egne regler)
Fristen er at der skal bogføres uden unødig forsinkelse og generelt vil regnskabsåret "altid" være 31/12 afslut for personlig virksomhed med selvangivelse omkring 1/7 og sikkert 31/12 for et selskab men det kan variere og det kender I selv fra evt registrering - og regnskab inden 5 mdr
Overvej at sætte jer godt ind i ting inden i kommer for langt, for der er en del faldgrupper hvor man pludseligt kan stå med håret i postkassen. Se evt lidt læsestof her til alle former for virksomhed eller selskab i link
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER