Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal vi markedsføre et Gaming-firma?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu prøvede jeg ikke jeres service fordi at der var tre dage gratis prøve periode. Om i havde haft prøve periode eller ej, ville jeg gerne have forsat mit abonnement hos jer. Det jeg prøvede at skrive i går aftes var, at jeg valgte jer fra igen fordi jeg sad og skulle vente 15 til 20 minutter på at komme på den server jeg havde købt mig adgang til.

Jeg tror ikke at jeg er den eneste som bare gerne vil i gang med det samme, hvorfor jeg kunne være bange for på jeres vegne at de vælger jer fra på grund af at man kommer til at sidde i en kø. Når man køber adgang til Netflix, Viaplay osv kan man trykke play med det samme. De er også en stramnings tjeneste groft sagt, bare med andet indhold. - Hvis i ikke havde den lange kø, så er jeg sikker på at i vil opleve endnu mere succes, for så er det rent "plug-in-play"

Fra Aarhus C
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Snoost Cloud Gaming Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i, at produktet naturligvis ville være bedre, når vi kan garantere at der ingen kø er. Det kan vi bare ikke endnu. Alligevel er vores brugere glade og vores konverteringsrate fin, så derfor har vi nået et punkt hvor vi vil arbejde mere med markedsføringen af det (naturligvis uden at sætte produktudviklingen på pause). Vores mål er, at lave den cloudgaming-platform brugerne helst vil have. Det har vi ikke helt endnu (det er også derfor det er en Alfa), men vi er godt på vej til det og det næste skridt er simpelthen at få mere trafik ind, så vi kan indsamle mere feedback at arbejde med. Vi er ikke bange for at folk siger "nej" p.g.a. nogle gange at sidde i kø, fordi vi ved at der også er mange der ikke har noget imod at vente 5-7 min. på, at kunne spille et computerspil de ellers aldrig har kunnet spille på deres nuværende computer, og så endda med høj grafik. Det ved vi, fordi det er dem der pt. bruger vores cloud gaming-tjeneste.

For at sætte det i perspektiv, kræver det meget mere at køre en service som vores, end Spotify og Netflix. At streame musik el. video er let, bl.a. fordi det er envejs-kommunikation og "server til klient" kan fint acceptere flere sekunders delay, fordi brugeren ikke oplever det. Det er ikke tilfældet med tovejs-kommunikation, da hvert millisekund i delay kan betyde headshot eller ej ;) Og man kan typisk servicere hundredevis af brugere, på en enkelt billig server, hvis man "kun" streamer et medie som lyd eller billede, og ikke kræver noget input fra brugeren selv. Computerspil er en helt anden størrelse, da der skal tunge grafikkort, processorer og gerne flere kerner til. Og spillene i sig selv fylder typisk 20 til 60 GB, skal backes up, initialisers korrekt og der skal tages hensyn til spillets konfigurerbare filer, savegames, indstillinger, oplysning, kompatibilitet osv. Alt dette betyder også, at serverne - hvis ikke der er én ledig og man skal starte en ny op - tager længere tid at klargøre on-demand.

Jeg håber det giver mening, og glæder mig fortsat til at høre flere raske idéer på, hvordan vi kan lave lidt larm i branchen. :) Er allerede lidt spændt på YouTube/Twitch-vinklen, og at bruge Reddit som kanal til målgruppen.

Tilmeldt 26. Sep 16
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først laver i en knivskarp produktvideo. Eventuelt hvor i filmer en person der gamer bagfra, som brokker sig over han lagger og spillet ikke kører optimalt. Derefter filmer i samme person, der har det vildt sjovt med sin flydende spil. Han er selvfølgelig den bedste på serveren. Overdrivelse fremmer forståelsen ;)

Når i har jeres video på plads - så smider i den rundt til alle de store computer og spilgrupper på Facebook - gerne med en kort beskrivende tekst. Helst som de kan copy/paste til deres gruppe. Så har i lavet det næste opslag for dem, og i får en masse omtale og trafik.

En af mine kammerater brugte denne metode, og de fik deres produkt set af hundrede tusinde på kort tid, med minimal investering i markedsføring. Så er det produktet der skal bære det resten af vejen.

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

@Nicklas
Den skal selvfølgelig ikke stoppe ved "den bedste på serveren". Han skal blive kontaktet af et hold, der vil have ham til at spille for dem. Så får han sponsoreret en computer, penge, kommer til turneringer og løfter det helt store trofæ!

"Keeping dreams alive!" kunne snildt være sloganet :)

Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 25
Fra  Bonzer Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

HejSmile

Jeg vil helt klart anbefale at udnytte de muligheder der er med Facebook.

Nu er jeg ikke selv ekspert inden for gaming industrien, men i kan finde de 2-3 spil der minder mest om jeres eget, målrette annonceringen mod de brugere, og så løbende optimere målgruppen med RT og Look-a-like målgrupper.

Vi har skrevet en kort simpel guide til facebook annoncering inde hos Bonzer, du kan finde den her: Begynderguide til Facebook Annoncering.

Founder & CEO hos Bonzer // Founder hos Akasse-eksperten.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)