Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal vi markedsføre et Gaming-firma?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Snoost Cloud Gaming Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi har i år lanceret en Alfa-version af vores nye cloud gaming projekt (snoost.com), der gør det muligt at spille sine computerspil på en lortespand, da spillene køres fra en eksterne server og bliver streamet direkte til ens egen lokale PC.

Nu kommer vi så til det sjove; Vi har allerede en god portion brugere der hjælper med at give feedback, og vi knokler på at optimere og udvikle produktet. Nu begynder vi så at overveje at åbne for sluserne til markedsføring, og ville i den anledning lige høre det kreative publikum her på Amino, om der er nogen der har nogle gode idéer, fif eller råd til, hvordan man kan angribe gaming-markedet med markedsføringen af projektet?

Vi glæder os til at høre hvad der kommer af forslag til tiltag (alt fra sjovt til traditionelt er velkomment) :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Find de mest populære spil (f.eks. det som streames på Twitch.tv) og sponsér streamere/turneringer:

LoL, PUBG, IRL, Hearthstone, DotA 2, CS:GO, FIFA18, Overwatch, Fortnite, WoW, Cuphead.

Udvælg spil som i ved kører flydende på jeres service, selv hvis folk til dagligt sidder på noget der hører til på r/shittybattlestations.

(Tabte jeg de fleste af Aminos brugere undervejs? :D)

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders har mange gode pointer.

I kan evt. teste fb-annoncering med konceptet?

1. Notér de 3 største streaming sites/personer relateret til jeres spil

2. Installér en Facebook-pixel på jeres 'Order confirmation' side

3. Kør annoncerne og sammenlign jeres omkostning per ny kunde med livstidsværdien

Send mig en pm hvis det skal uddybes :)

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt nogle af de store spillere fx engadget, LADbible og hvad de ellers hedder og inviter dem til at afprøve jeres produktiv lave en anmeldelse af det.

PS. Det er jo ikke første gang man ser det her produkt, så husk lige og se hvor de andre gik galt..

Kunne ma forestille sig en reklame hvor en sidder og keder sig på arbejdet, me. Sågar en ide, logget ind på jeres service og sidder og spiller. Til et møde eller lign.? 😂

Statsautoriseret revisor - København

Fra Aarhus C
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Snoost Cloud Gaming Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fede idéer indtil videre. Jeg er specielt vild med "r/shittybattlestations" :) Dog har jeg hørt at Reddit-brugere generelt er ret gode til at gennemskue skjult markedsføring, så jeg ved ikke om det kan give bagslag?

Tilmeldt 21. Aug 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal hvertfald have styr på jeres servere. Nu har jeg betalt for den helt store og jeg sidder fast i en form for kø.
Jeg gider ikke at sidde i en kø når jeg skal betale 298 i måneden.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Snoost Cloud Gaming Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

NiclasAndrä:

I skal hvertfald have styr på jeres servere. Nu har jeg betalt for den helt store og jeg sidder fast i en form for kø.
Jeg gider ikke at sidde i en kø når jeg skal betale 298 i måneden.

Vi arbejder hele tiden på at få optimeret serverne, distributionen og dermed gøre køtider kortere.
Blot lige et indskud, så er de første 3 dage jo helt gratis, så der er ikke betalt for noget (endnu) og hvis køen er nok til at du ikke vil betale for det, er det selvfølgelig helt ok at annullere før prøveperioden ophører. :) Og så må vi jo bare knokle på at gøre produktet endnu bedre, hvis du en dag vender tilbage for at prøve det igen. :)
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I allerede inden markedsføring har problemer med kødannelse, så få da løst det før I pludselig får en stor mængde besøgende grundet reklamer. Andet er da at skyde sig selv i foden.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Snoost Cloud Gaming Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi forstår godt tanken, men der ligger et kæmpe stykke arbejde bag vores automatiseringer, og i værste fald vil kødannelsen ikke vare mere end 4-7 min. Det er lavet sådan, at selvom der kommer 10.000 brugere på i morgen, vil deres køtid stadig være "kun" 4-7 min., så vi er bestemt ikke bange for at skalere. Desuden er de brugere vi har ganske tilfredse, specielt fordi deres alternativ er at de sket ikke kan spille de spil de ønsker at spille.

Uanset hvad, så er fokus lige nu at finde lidt god inspiration til hvordan vi angriber gaming-markedet med vores produkt.

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt kan jeg godt finde på at se en reklame på instagram færdig, hvis den er interessant. Reklamer der ikke prøver at "snyde" dig til at se den, eller "bondefange" dig til noget, er selvfølgelig at foretrække :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)