Formidling af polsk arbejdskraft på legal vis - Side 2 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Start af selvstændig virksomhed

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Alt det andet om at starte virksomhed "

Formidling af polsk arbejdskraft på legal vis

Side 2 ud af 2 (16 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 1.394
Tilmeldt 20. maj 07
Indlæg ialt: 393

Sam50
Skrevet 02-10-2017 kl. 10:20

Når han har CPR-nummer, opholdstilladelse,arbejdstilladelse så får han også skattekort med fradrag.

Amino-karma 1.263
Tilmeldt 20. aug 14
Indlæg ialt: 319

KlaMus
Fra Virksomhed
Skrevet 02-10-2017 kl. 10:29

Sam50:

Når han har CPR-nummer, opholdstilladelse,arbejdstilladelse så får han også skattekort med fradrag.

Aha! Jo, men hvilke fradrag får han automatisk og hvilke eventuelle fradrag får han evt. som "Pendler"? Jeg tænker her på transportfradrag for Polen-Danmark tur/retur.

Arbejds- og opholdstilladelse: Følger det automatisk, eller skal man ansøge særskilt om dette? Hvor og hvordan?

Opgaven er at kalkulere den nødvendige timepris over for kunderne. Når polakken skal betale skat, skal den fakturerede timepris jo beregnes sådan, at den udbetalte løn svarer til det der er aftalt. Polakker interesserer sig kun for nettolønnen; alt det andet er de ligeglade med.

Altså kan der opstilles følgende regnestykke:

Nettoløn udbetalt til medarbejderen

+ dansk a-skat

+ virksomhedens fortjeneste

+ dansk moms

Summa summarum, faktureret til kunden = ?

Amino-karma 192
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. dec 13
Indlæg ialt: 44

Kenneth
Skrevet 12-10-2017 kl. 13:22

KLAMUS: Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om jeres jobydelser når I har fået det på plads, da vi måske godt kunne bruge nogle projektansætte i byggebranchen i ny og næ. 

Skriv evt en pb

Amino-karma 1.263
Tilmeldt 20. aug 14

KlaMus
Fra Virksomhed
Skrevet 12-10-2017 kl. 13:26

Kenneth:

KLAMUS: Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om jeres jobydelser når I har fået det på plads, da vi måske godt kunne bruge nogle projektansætte i byggebranchen i ny og næ. 

Skriv evt en pb

Man skal åbenbart (?) være plusmedlem for at kunne skrive PB. Send mig en mail på kurt(at)8800.dk

Amino-karma 5.455
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. okt 12
Indlæg ialt: 1.042

Simon Peter Langkilde Jakobsen
Skrevet 12-10-2017 kl. 14:51

Hej Klaus

Hvis i bruger SKAT's blanket 04.063 så bliver vedkommende tildelt et dansk CPR nummer og skattekort.

Den danner også baggrund for SKAT's vurdering af hvilke fradrag man er berettiget til.

Har man dansk CPR nummer i forvejen, så kan man stadig bruge blanketten.

Med hensyn til forsikring, så er det faktisk den virksomhed som du udlejer til, der har ansvaret for de lovpligtige medarbejderforsikringer.

Amino-karma 1.263
Tilmeldt 20. aug 14

KlaMus
Fra Virksomhed
Skrevet 13-10-2017 kl. 07:05

Tak for det, Simon Smile

Side 2 ud af 2 (16 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed

Start af selvstændig virksomhed er venligst sponseret af:

Besøg vores andre hjemmesider :
lll