Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Driver Dansk virksomhed - Men bor i ikke EU land - Dansk told....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Sep 17
Indlæg ialt: 17
Fra  thejonico.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere. 

Jeg driver min egen danske virksomhed The Jonico ApS

Pt bor jeg i Schweiz med min kæreste, da vi begge er her grundet job som håndboldspillere. 
Vi flytter hjem igen til Danmark i Maj 2018.

Virksomheden startede jeg mens jeg boede her i Schweiz, dog valgte jeg at oprette mig som en dansk virksomhed, da jeg vidste, jeg skulle hjem inden længe og så var jeg fri for at flytte selskabet senere. Virksomheden har dansk adresse (hos mine forældre)

Virksomheden laver håndlavede produkter i læder med mulighed for personlig indgravering. 
Alle materialer er indkøbt i Danmark og min virksomhed har som nævnt også adresse i Danmark. 

Mit problem er:
i og med, at jeg sender fra et ikke EU-land og skal sende til Danamrk, skal jeg hver gang udfylde en toldseddel, hvor jeg beskriver, hvad brevet indeholder (Afsender oftest som brev, da mine produkter ikke fylder meget), samt indholdets værdi.

Danmark har en grænse på blot 80 kr (altså mine pakker/breve må ikke indeholde for mere end 80 kr., hvis de gør, kan jeg risikere, at der kommer told på.)

Når jeg skal afsende pakker, er jeg tvunget til, at køre til Tyskland hver gang, for at undgå told...

Er der nogle der ved, om det er muligt at undgå denne toldgrænse, når alle materialer er indkøbt i Danmark og når min virksomhed er dansk og har dansk adresse??

Håber nogle kan hjælpe med at give mig svar på dette.... 

GOD DAG TIL ALLE!

Hilsen Nicoline

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicoline Berthelsen:
Danmark har en grænse på blot 80 kr (altså mine pakker/breve må ikke indeholde for mere end 80 kr., hvis de gør, kan jeg risikere, at der kommer told på.)

Grænsen på 80 DKK er mht. moms.  Toldgrænsen er fra 1150 DKK ( varens pris + fragtomkostningen)

Der er formodenlig ikke nogen told på dine vare,  da Schweitz har en told med EU, men man slipper ikke for at varen skal  indfortoldes, indfortoldningsgebyret  koster 160 DKK hos Post Nord. Kurerfirmerne sådam UPS DHL FedEx osv. er fortoldninggebyret indregnet I pakkeprisen. 

Nicoline Berthelsen:
muligt at undgå denne toldgrænse, når alle materialer er indkøbt i Danmark og når min virksomhed er dansk og har dansk adresse??

Nej for forarbejdningen foregår I et ikke EU land. 

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)