Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms reservedele

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg er lidt ny her på siden

Jeg har 2 meget enkelte spørgsmål

1. De reservedele jeg bruger til de maskiner jeg selv bruger skal jeg ikke betale moms af?

2. De reservedele jeg bruger til de maskiner jeg opkøber til videre salg skal jeg betale moms af?

Mvh Michel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved købet er der moms på begge dele - det er ligemeget om det er til eget brug eller videresalg.

Alt du køber i Dk er med moms som udgangspunkt - alt du sælger lægger du salgsmoms på - og det gør du naturligvis ikke på det bruger og ikke sælger

Du kunne lyde som en der kunne have glæde af en tur på f.eks. skats gratis kurser, så du ikke pludseligt står med en uforudset udgift - se evt også https://johnhannover.blogspot.dk/2017/03/moms-for-begyndere.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

godt nu er jeg blevet lidt klogere,

har du et forslag hvad jeg gør ang faktura?

nu er det mest brugte maskiner, det gør jo også at jeg kan bruge brugtmomsordningen, den har jeg vidst godt syr på efter at ha læst nogle af dine opslag.

jeg faldt over et gammelt opslag med en fyr som sidder med næsten samme spørgsmål. jeg fanger den dog ikke helt

Dette opslag: https://www.amino.dk/forums/t/141715.aspx?PageIndex=1

eksempel,

jeg køber en maskine af en privat, reparerer den og sælger den med for tjeneste

køb 4000 <- privat. jeg husker en faktura

reservedele 1000+250moms

salg 7000 <- brugt moms ordning derfor ingen moms angivet

så skal jeg betale moms af fortjenesten altså 2000 - 20% = 400kr moms

hvordan kan jeg fakturere dette,

kunden behøver ikke se hvad jeg har brugt af reservedele, og så vidt jeg har forstået må jeg heller ikke skrive reservedele på fakturaen.

men kunden betaler 7000

men jeg bliver jo nød til at fakturere min brugte reservedele ud på en måde. jeg bliver også nød til at dokumentere jeg jeg har brugt diverse reservedele på den gældende maskine, ellers vil min fortjeneste jo være 3000

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Brugtmomsordningen er beskrevet i linket og dækker jo hvordan din faktura ser ud momsmæssigt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

Det med reparerer er mig bekend OK men der er nogle grænser jeg ikke husker i hovedet, men det er også med i linket

Jeg synes selv brugtmomsordning skriver på at man bruger en økonomikyndig helt konkret på at sætte det op

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)