Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning af IVS

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du hænger på den resten af livet.

Det koster langt mindre end 7 - 9000 at lukke selskabet ordentligt når der ikke er nogen posteringer

Under freelancer her på Amino, kan få et tilbud.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står i CVR for evigt men hvor meget banker ser det som noget der skal udløse ekstra krav eller ikke, det tør jeg ikke svare på. Banker checker generelt CVR når nogen nystifter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
Det koster langt mindre end 7 - 9000 at lukke selskabet ordentligt når der ikke er nogen posteringer
uden at læse tilbage tror jeg vi taler om tvangsopløsning tilsendt hvor der er 3000 kr bod for at aflevere for sent regnskab + revisorerklæring

Politikere - som så ofte uden kontakt med virkeligheden, har ikke overvejet, at rigtigt mange langt billigere lader staten stå med udgifterne til tvangsopløsning - frem for ordentlig lukning, ved at opkrævning for for sent regnskab bortfalder når man giver pokker i alt. Mere end tosset regel i mine øjne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Staten har jo faktisk- Det er ikke spor gratis at drive selskabsstyrelsen og skifteret osv. Du koster da let samfundet mange tusinde kroner på den måde. Men ja - alle vil jo kunne se du gav pokker i reglerne og derfor gik i tvang og det er da ikke positivt Nogen vil sikkert være ligeglade, men overordnet trækker det da ned-.

vh John Hannover

staten skal også bruge ressourcer ved en almindelig opløsning. Bl.a skal der rekvireres skattekvittance fra skat.

Det er ikke nødvendigvis så meget dyrere for samfundet at tage en tvangslukning, da det formentligt kan gennemføres på selve mødet i skifteretten nu når der alligevel ikke er noget i selskabet at afvikle.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor der handles, der spildes.

Helhedsvurdering er ikke endnu gået over i historiebøgerne, ej heller for bankerne.

Det er ikke verdens undergang at have en tvangslukning hængende på sit navn.

En tendens til tvangslukninger og konkurser kan dog med sikkerhed få en indflydelse.

Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Men lad os sige, at jeg vælger "lønmodtagerlivet" i stedet. Som sagt er jeg i gang med en videregående uddannelse, og jeg har formentlig en kandidatgrad om 5 år indenfor erhvervsøkonomi. I og med jeg tager en videregående uddannelse, håber og regner jeg også med at få gode stillinger senere hen. F.eks. i banker eller store virksomheder, hvor jeg håber at kunne få et job som leder eller være ansvarlig indenfor bestemte områder. Jeg ved godt, at det her er langt ud i fremtiden osv, men jer med mange års erhvervserfaring, kan måske sige noget om, om tvangsopløsningen kan have en negativ indflydelse på min senere karriere?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej det tror jeg ikke vil have spor betydning som lønmodtager overhovedet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for jeres råd indtil videre, jeg har haft lidt stof til eftertanke de seneste dage, men må indrømme jeg stadig er i tvivl.
Jeg tænkte lidt over, om det også bliver besværligt at oprette en bankkonto i fremtiden til erhverv for mig?
Og om det bliver sværere for mig at optage et lån til mig som privatperson? (Ejendom, bil eller lignende?)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sige at du 5 år frem vil være registreret i følelsesregistrene som en person med en tvangsopløsning bag dig. Nogen banker vil kikke på det og tillægge det en hvis betydning og andre ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Man kan sige at du 5 år frem vil være registreret i følelsesregistrene
nok skrivefejl - på hele "følelsesregistret" men er det i CVR man kun er med i 5 år med "ophørte relationer"?

Mit indtryk er at de fleste banker idag lægger en vis vægt på tidl. tvangsopløste ved ny erhvervskonto til nyt IVS - men givet ikke alle

I forhold til privatlån tror jeg ikke de checker den slags normalt og - at det er ret uden betydning hvis banken ikke blev nødlidende - eller man har ny bank

Det er også mit indtryk at banker oftest kigger i CVR under navnet på stifterne - efter ophørte forhold - og andet der vises om personer der stifter nyt i dag, og her kan jeg da i alle fald finde ophørte fra 1990 så er noget mere end 5 år?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)