Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning af IVS

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Sidste år oprettede jeg et IVS, fordi jeg lige var blevet færdig med gymnasiet og ville prøve kræfter af med iværksætteri. Jeg lavede en simpel hjemmeside og en webshop, men virksomheden kom aldrig i drift, pga. andre forhold. Nu har jeg helt glemt at indsende årsrapport og selvangivelse (moms har jeg indberettet.) Da jeg er i gang med en videregående erhvervsøkonomisk uddannelse, kommer jeg ikke til at bruge mit cvr og har heller ikke planer om at stifte en ny virksomhed lige foreløbig. Jeg ved at mit navn kommer til at stå i forbindelsen med tvangposløsningen, men hvor meget betyder det egentlig for min fremtidige karriere? Jeg er ung og har derfor mange år på arbejdsmarkedet, om det bliver som lønmodtager eller selvstændig ved jeg ikke endnu. Det må tiden vise. Jeg frygter lidt at det kommer til at bide mig i røven i mit senere liv, nu når jeg skal arbejde indenfor handel/forretning/økonomi. Eller er det bedre at ofre 7000-9000 på at genoprette det og derefter lukke det "pænere" ned?

Jeg håber i vil hjælpe mig! Jeg er taknemmelig for hvert råd!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

PC1:
Det må tiden vise. Jeg frygter lidt at det kommer til at bide mig i røven i mit senere liv, nu når jeg skal arbejde indenfor handel/forretning/økonomi.

Ja du er simpelthen dødsdømt! Du går en mørk og tung fremtid imøde hvor du ikke får en changce på arbejdsmarkedet. ;-)  

Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, jeg kan fornemme en vis ironi :) Jeg tænker bare på, om arbejdsgivere evt. kigger på sådan noget? Hvis jeg f.eks. gerne vil arbejde i en bank eller i finansbranchen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det er beroligende. Det er bare når jeg læser på nettet, står der altid at det ikke er godt at have sit navn stående i forbindelse med tvangsopløsningen, fordi det kan have negative konsekvenser. Hvis jeg nu starter et selskab/virksomhed op om nogle år, har det så heller ingen betydning?

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv prøvet det og det har ikke skabt nogen problemer i forhold til job. Har fået flere jobs efterfølgende. Der er aldrig blevet spurgt ind til det. Det eneste problem er i forhold til dagpenge.

Det tog 4 måneder at sætte virksomheden i under tvangsopløsning status. I denne periode var der ingen dagpenge at hente.

Det tog alt i alt 2 år før at virksomheden var tvangsopløst. Det går ikke alt for hurtigt i systemet.
At lukke virksomheden på normal vis er at foretrække ;)

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

"At lukke virksomheden på normal vis er at foretrække ;)"

Kan du gøre det mere konkret? Altså bare ift dagpenge eller bare generelt er det bedre at lukke det ned på normalvis?

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mest i forhold til dagpenge men selvfølgelig også hvis du i fremtiden vil være selvstændig igen og skal indgå aftaler med banken eller samarbejdspartnere. De vil nok have det med i deres overvejelser. Men jeg tror ikke det vil ødelægge din muligheder i fremtiden på nogen måde.

Det er ikke noget du skal tænke så meget på tror jeg. Hvis der er en god forklaring på det kan jeg ikke se et problem.

Vi fejler vel alle engang imellem.

Hvis du kan betale det du skylder så du kan lukke firmaet ned uden tvang så vil jeg anbefale det. Processen er meget kortere.

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg kan godt betale bøden, men 7000-9000 er virkelig også mange penge, når de bare skal "smides ud af vinduet". Men hvorfor er processen hurtigere ved at lukke det pænt ned? Når det bliver tvangsopløst, så er sagen da overstået eller hvordan? 

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er det. Det er nok ikke det værd. Men det kan kun du vurdere.

Som jeg forstår det så burde du kunne lukke firmaet ned på normal på maks en måned.

Ved tvang tager det lang tid. Du skal møde op i skifteretten og ringe til erhvervsstyrelsen for at få dem til at få fingeren ud af vaniliekransen. Det er bare bøvlet.

Jeg ville anbefale dig at få en snak med en revisor om det hele. :)

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)