Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne have installeret in wordpress mu løsninger er der noget der kan fortælle mig hvad jeg skal bruge af hosting for at kunne gøre det?

Andet spørgsmål, hos blogger.com can jeg assigen et domain navn til min blog, er der noget der ved om det er muligt at de enkelt under blog på min wordpress mu løsning får "rigtige" domainer?

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:44

Hvormange brugere/blogs/besøg forventer du? Hvis bare det er til dig og familien, kan du sikkert nøjes med et billigt webhotel, men hvis du skal have flere tusinde blogs, vil jeg anbefale dig en dedikeret server (eller flere).

Du skal dog være opmærksom på at wpmu ret hurtigt "smadrer" din database med *mange* tabeller ;-)

/Christian

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 21:57

Hej Christian

jeg vil gerne have mange hundrede (senere tusinde) blogs.

Hvad skal jeg starte med at server plads for at kunne haandtere dette?

Hvilken loesning er naemeste at haandtere operationelt?

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 00:14

Jeg har ikke undersøgt det, men dreamhost har debat om Wordpress MU i deres forum. Måske er det en billig løsning.

Med venlig hilsen
Knut

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Tilmeldt 22. Apr 06
Skrevet kl. 12:00

Min erfaring er at systemet i sig selv er ret tungt.- og specielt med mange blogs, og specielt hvis man bruger plugins, der samler data på tværs af alle blogs (fx. tag clouds på kategorier, site feeds...).

Det handler dog i højgrad om mængden af besøg på blogsne også. Et  eksempel fra et af vores systemer; En moderne server med fornuftige diske/cpu og masser af ram. Der kører jeg ~4000 blogs med i alt omkring 300.000 hits om dagen, og det er nogenlunde hvad den kan trække. 

Det er dog relativt nemt at fordele blogsne udover flere servere grundet WPMU's totale mangel på blog-normalisering i databasen (hver blog får et nyt sæt tabeller), så du kan skalere tingene ret nemt.

/Christian

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 23:11

Hej Christian

Hvis jeg forstår dig ret vil det sige at system kan skaleres op når man har brug for det.

Kan man starte med at få løsningen hosted, eller vil de anbefale man køre på egen server fra starten?

Hvor meget vedligehold er der i en version som jeres med 4000 blogs?

Morten

Tilmeldt 22. Apr 06
Skrevet kl. 13:44

Hey

Jeg fik ikke lige svaret dig - har haft ekstremt travlt den sidste måneds tid med nogle vilde og spændende projekter.

Jeg har ikke rigtig de store erfaring med de små installationer af systemet, men der kan formentlig godt køre nogle 100 blogs på et normalt webhotel. Det kommer helt an på hvor lang en snor webhotellet vil give dig rent resourcemæssigt (og om de tillader den slags "videresalg"). 

Umiddelbart er det mit indtryk at langt den største vedligeholdelse ligger i brugersupport. Den tekniske del består i at installere sikkerhedsopdateringer og kontrollere at backuppen er frisk - og det tager ikke mange timer hver måned. Det er dog vores kunde selv, der står for brugersupport, så jeg kan ikke sige dig hvor mange timer de bruger på det.

Hvis du har lyst og er seriøs med dit projekt, kan jeg godt prøve at lave en pris til dig med en billig server, managed co-location og en serviceaftale.

Vh.

Christian 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)