Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger konstruktiv kritik af hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk :D 

Min samarbejdspartner og jeg kunne godt tænke os, at få lidt konstruktiv kritik på vores hjemmeside. Vi sidder jo med det hver dag, og derfor kan der måske være nogle ting (funktioner, design m.m.) vi overser :)  

Kort fortalt om konceptet går det ud på, at en webshop kan uploade sine produkter eller nogle af dem. Når produkterne er uploadet, kan kunderne så byde på produkterne og købe produktet, til den pris de har budt hvis webshop ejeren godtager buddet.

Hjemmesiden: https://bidsii.dk

På forhånd mange tak jeg/vi ser frem til at høre jeres input :)

Fra Aarhus c
Tilmeldt 7. Dec 16
Indlæg ialt: 31
Fra  Intrace Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper. 

Fedt koncept! 

Hjemmesiden har I da egentligt fået lavet okay. Det eneste jeg lige kan komme på er, at jeres "Vælg kategori" er meget stor og uoverskuelig. Det er nok lidt en blanding af farven, størrelsen, at nogle ting er links og andre er overskrifter - men ligner hinanden.

Evt. lav nogle animations videoer i toppen (det med manden) og i bunden (step 1, 2, 3).   

Men ellers en fin hjemmeside. 

Mvh. Malthe

Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malthe mange tak for din respons vi tager det hele til os og sætter stor pris på din tid! :D

Mvh
Caper

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 100
Fra  Quardon Media Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Første indskydelse: Den der cookieboks er godt nok stor.. Kan man gøre den mere diskret?

Næste indskydelse: Mange forskellige farver - gul/orange, gul, blå, anden blå, grøn, tredje blå, støvet gul, brunlig farve - et farvetema af en art ville hjælpe en del tror jeg. det er lidt forvirrende. Sørg for at de vigtige knapper, har en fremhævende positiv farve der gør at man ser den hurtigt - så i leder kunden hen hvor i gerne vil have dem hen.

Oppe i logoet tror jeg, at jeg vil flytte "-hvis du er træt af faste priser" under logoet.

Jeg ville også gøre et eller andet ved præsentationen af produktbillederne, det er som om produktbillederne ikke passer ind i det her flade, minimalistiske design.

Derudover kunne "populære bud" måske godt koges ned, der er generelt meget scroll og mange produkter.

De 3 steps, er måske rarere at se længere oppe? ALternativt lav en knap i toppen: "Sådan fungerer det" som scroller ned til step-sektionen, hvor der her er en knap der linker videre til "se produkter". Eller noget lignende :-)

Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sabine :)

Vi kan desværre ikke gøre så meget ved cookieboksen det er et krav at den skal stå synligt i toppen.

Hvad tænker du med præsentationen af produktbillederne? :)

Rigtigt mange tak for dine input! Det var nogle rigtig gode forslag   

MVH

Casper

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 100
Fra  Quardon Media Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper.

Jeg tror ikke det er et krav at den skal poppe op i toppen, den skal bare poppe op. Om det så er i højre nederste hjørne, bare den er der :-) (nogle har fx bare et billede af en småkage i hjørnet)
Måske forkort teksten også, der behøver ikke stå så meget :-)
Se fx finanstilsynets tekst. https://finanstilsynet.dk/

Jeg tror meget af det forstyrrende er, at nogle har en baggrund af en art, hvor andre er beskåret frit.
Altså det at billederne er meget forskellige er lidt forstyrrende - måske hvis de alle fik en grå bg af en art, så alle billeder var firkantet?

Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 35
Fra  EMPENO Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Casper.

Fed hjemmeside. Flot og indbydende.

Kan se der er forskellige meninger om farver og udseende. Jeg kan egentlig godt lide farverne og det generelle visuelle udtryk - men jeg er bestemt ikke ekspert eller bare middelmådig kompetent på den del :)

Jeg ville dog også foreslå at gøre cookie info mere diskret.

Mobile Friendly

Sitet er rigtig flot lavet, når det kommer til mobile-friendly. Stærkt :)

Testede med diverse devices, og umiddelbart fungerede det perfekt.

SEO

Er det et website bygget på Angular? Så er dette måske spændende læsning: https://moz.com/blog/search-engines-ready-for-javascript-crawling

Jeg prøvede at crawle sitet med et værktøj, der ligger meget tæt på Googles måde at gøre det på. Desværre finder dette værktøj slet ikke ret meget af den færdige HTML. - så måske har I samme problem med Google. Det vil jo så medføre at sitet og diverse undersider ikke får den ranking, som de ellers er berettiget til.

Min crawler fandt eksempelvis ikke links til andre sider, hvis jeg startede på forsiden. Så jeg tænker at disse sider genereres af noget javascript, som crawleren ikke fanger.

Hastighed

Sitet er alt for langsomt. Prøv det på:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

https://tools.pingdom.com/

https://testmysite.withgoogle.com/intl/en-gb

Input validering

Det første jeg prøvede var lige at teste jeres søgefelt. Her kan jeg indtaste script og få det afviklet. Der er noget rigtig skidt sikkerhedsmæssigt. Har skal I altså have noget client side og server side validering. En simpel start kan være at forhindre < og > - så det ikke må være en del af søgningen.

Generelt ser det ud til, at I ikke validerer input ret godt. Brug eventuelt:

https://www.owasp.org/index.php/Input_Validation_Cheat_Sheet som en start.

Well. det var lige en hurtig gennemgang. Håber at noget af det kan bruges.

Rigtig meget held og lykke med det hele.

mvh Morten Empeño

Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det var den du mente, jeg troede det var den blå trekant :) Men jo den kan helt sikkert laves mindre.

Du skal have tusinde tak for din mening om vores side, vi tager det hele til efterretning :)

Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten :)

Tak for dine først og fremmest rosende ord, det er dejligt med ros :)

SEO: Vi har arbejdet en del med den tekniske det af SEO'en så det er kun rart at du lige kommer med de input til det :) det giver jeg selvfølgelig videre.

Hastighed: Det er ligesom SEO'en noget vi arbejder hårdt på lige nu :) jeg vil tjekke op på de links du har sendt, tak!

Input validering: Det giver jeg videre til teknikeren det skal der selvfølgelig være styr på.

Det kan helt sikkert bruges! :) mange tak for dine input og din tid det er til stor hjælp!

MVH

Casper 

Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 35
Fra  EMPENO Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

Det var sørme så lidt.

Du er altid velkommen til at spørge, hvis du tror jeg kan hjælpe med noget.

mvh Morten Empeño

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)